niet aanspringen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Chantal_Ivan

niet aanspringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-04 23:31

!!!!!!!!!!!!!!!!! mensen misschien kunnen jullie mij helpen !!!!!

ik heb sinds 4 weken weer een paard! in het begin had ik moeite om hem aan te laten springen!! na een paar dagen goed oefenen had ik door op welk "knopje" ik moest drukken en spong hij zo aan in galop!! helemaal geen problem meer !!! of ik het nou vanuit halt, stap of draf deed, allemaal geen probleem!

maar, nu sinds zaterdag wil hij niet meer aanspringen!!! het is zelf wel zo dat hij eerst buiten niet wilde aanspringen en in de bak wel, maar nu springt hij buiten wel aan, en in de bak niet Verward

dus ik weet het niet meer!! ben vandaag zelf de bak uit gegaan omdat ik bang was dat ik mijn geduld zou verliezen!! en aangezien ik daar toch niets mee berijk.... ben ik maar naar buiten gegaan!!!

ik zit nu best wel met mn handen in het haar want alles gaat lekker!!! zelf de passage gaat steeds beter!!

en als ik hem dan eenmaal in galop heb, wat echt veel moeite is, gaat alles goed! of ik nou contra galop vraag of changementen... dat gaat allemaal maar aanspringen Verward ik weet het niet hoor

ik rij al 16 jaar paard maar wat ik nu meemaak.... heb ik echt nog nooit gehad!!

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 00:33

Ligt z'n tuig verder wel goed? Misschien een probleem vanuit z'n rug???

Chantal_Ivan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-04 00:44

nee met zn rug is het niet want alles gaat goed echt alles!!! en mn zadel ja zie er niets anders aan maar changementen zelfs om de pas gaat goed! goed niet 30 achter elkaar maar 2 of 3 geen probleem!!!

en verder alles gaat goed~!!!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 09:54

Wij hadden dat ook eerst met ons paard die we gekocht hadden.
Ze was echt supersloom en ik moest er wel 10000 rondjes overdoen om haar in galop tye krijgen.
Gewoon elke keer geprobeert en elke dag geoefend nu doet ze het gewoon Lachen Buiten doet ze het altijd wel.

Chantal_Ivan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-04 12:49

ja maar hij heeft het gedaan bij me 2 weken lang!!! geen probleem! paard doet verder alles voor me!!!

maar..... dat aanspringen nu niet meer Huilen

Britty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 13:01

Kan uittesten zijn, of misschien heb je er zoveel op geoefend dat het hem even teveel geworden is? Hoe doet hij het aan de longe?

Een vriendin van me had een zelfde soort probleem met een paard wat ze zelfs al een paar jaar had. Op den duur begon ze de eenvoudige galopwissel te oefenen, maar deed dit ook elke dag een aantal keren, waardoor het paard het gewoon zat was! Het werd bokken ipv aanspringen. Op advies van haar instructrice heeft ze en week lang niet eens een poging tot galoperen gedaan, gewoon lekker loswerken. Na die week deed hij het weer.

Verklaring van haar instructrice was de volgende: aanspringen, vooral vanuit stilstand, is behoorlijk zwaar. Mogelijk heeft het paard zich eens bezeerd, spierpijn gehad, waardoor hij het niet meer durft te doen. Weekje loswerken, waardoor hij weer lekker in zijn vel zit, en opnieuw beginnen.

wie weet werkt het hier ook?

Chantal_Ivan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-04 13:16

hmmm ja dat kan ik idd wel ens proberen... maar..

maar dan nog snap ik het niet helemaal want... alles blijft hij doen.... dus als het te veel zou zijn zou hij ook niet moeten changeren en zeker niet om de pas! maarja het is zeker het proberen waard en ga het ook zeker doen!!!!!!!!!

ow en aan de longe galoppeerd wij wel hoor!!!! en als een dwaas ook!!

Maaikelove

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 21:15

maareh.. hoe kan je hem laten changeren zonder dat hij aanspringt??? Of doe je dat je buiten?? Geef je niet per ongeluk een andere hulp???

Chantal_Ivan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-04 23:11

zoals ik eerder al zei, met heel veel moeite krijg ik hem erin!! maar als hij er dan eenmaal inzit dat gaat alles gewoon goed!!!

gillie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 16:15

Houdt je hem niet tegen met je binnenbeen, dat je hem daar de ruimte niet gunt. Als die verder al zo ver is in de dressuur, moet hij dit toch met gemak kunnen.

Chantal_Ivan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-04 16:37

hmmm ja nouja het is iets wat ik dus ook niet snap!!! ik heb er al met meerdere mensen over gesproken en... die weten het ook niet!!! verder ALLES gaat ok maar nu het aanspringen niet!

maarja ik heb de tip aangenomen om het maar even met rust te laten en het volgende week maar weer te proberen