hulp achterwaarts, been ver naar achteren

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

hulp achterwaarts, been ver naar achteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-04 11:09

Zit dit me al een tijdje af te vragen. Ik zie soms foto's waarbij men het apard achterwaarts vraagt, en met het been zo ongeveer in de lies zit.

Ik legde ook altijd mijn been naar achter voor de hulp, tot we (toen we nog engels reden) het in de les gingen doen en mijn toenmalige instructrige vroeg waarom ik dat deed, en idd, met het been bijna op de plaats, ietsje naar achter, deed ze het ook....

Toch is me altijd geleerd je been flink naar achter te leggen met achterwaarts.
Vraag me af wat daar dan de logica van is

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 11:17

ik leg hem iets naar achteren, omdat ik het onderscheid maakt tussen een voorwaartse beenhulp en een beenhulp voor het achterwaarts gaan. Maar daar zijn de meningen - ook in de dressuur - over verdeeld.

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 11:20

Ik heb 1 instructeur gehad waarvan ik het wel moest doen, en 1 waarvan ik het niet mocht doen. Ik weet het dus niet. Doe het momenteel niet meer.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 11:44

Ik leg mijn been erg ver naar achteren om het verschil duidelijk te maken idd. Ewalda heeft er moeite mee. Maar ik bouw het wel af, door mijn been steeds minder ver naar achteren te leggen.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 11:54

ik heb inderdaad op de manege ook geleerd benen ver naar achteren leggen. maar zelf doe ik het eigenlijk nooit, ik ga voor de onzichtbare hulp Haha!

ik hoef eigenlijk bij het halthouden een kleine ophouding te geven met mijn benen hoef ik niet eens aan te leggen en ze gaat naar achteren, als ik deze hulp heb gegeven leg ik mijn been wel aan maar op de plaats, moet ze weer naar halt of vooruit geef ik van voren toe en geef de hulp met mijn kuit.

bij de manege leerde ik benen ver naar achteren leggen, aan de teugels gaan hangen Verward en tikken tegen de schouder echt niet!

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 12:05

Daar is geen logica aan, het ziet er gewoon stom uit en is nergens voor nodig.

Ik leg gewoon m'n been iets aan, maar ipv m'n hand te openen laat ik die op de plek staan en -heel belangrijk- ik geef een zithulp. Ik ga zitten alsof er iemand mij aan m'n broekband achterwaarts trekt. Ik kan het niet anders omschrijven dan zo Haha! Je ziet het amper hoor, het is meer een gevoel.

Piaffe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 12:14

Ik houd halt, leg mijn been heel iets naar achter en maak een kleine ophouding. Dan gaat ze achterwaarts.
Wanneer ik wil dat ze dan weer voorwaarts gaat, leg ik mijn been weer op de juiste plek en stappen/ draven we weer weg,

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 12:22

ik heb mijn benen op de zelfde plaats,verander mijn zitdruk iets naar voren,ik drijf aan maar doe mijn handen niet ''openen'',dan begrijpt MAX het als achterwaarts..

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 12:29

Op de manege leerde ik dat ook, maar kan nou niet echt zeggen dat het beter ging met je been naar achteren. Gewoon je zit en iets je hand er bij gebruiken, been op de plaats houden, gaat ook prima vind ik

Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 12:31

Ik doe bijna niets met mijn been tenzij ik wil dat hij sneller gaat (drijven)of zijn benen beter optilt (bumpen). Mijn zit vraagt om achterwaarts daarbij ligt mijn been een heeel klein beetje naar voren.

Boomerang

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 13:16

Ik laat zelf mn benen op de plaats en maak en kleine ophouding. Aangezien we het nog niet zo lang oefenen gebruik ik nog steeds een stemhulp

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 13:21

Ik ga verplaats mijn gewicht altijd iets naar voren
Mijn been doe ik een klein stukje naar achter.