met losrijden trage reactie op been

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Saar4

met losrijden trage reactie op been

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-04 17:43

Ik heb een apart probleem:
mijn pony blijft met losrijden traag reageren op been. Vooral als ik er net opzit is het heel erg. Naarmate ze warmer wordt gaat het beter, maar ik moet haar toch iedere keer opnieuw aan het been maken met snelle overgangen en door heel consequent een tik te geven als ze niet reageert. Ook daarmee moet ik heel erg opletten dat ze als reactie niet alleen even met haar staart zwiept.

Ook bij dingen die ze niet leuk vindt heeft ze hier last van. Ik moet haar bijvoorbeeld zo onderhand over een enkel hindernisje heendragen maar staat er een parcours dan gaat er een knop om en is ze super aan het been en kan ik prima schakelen.

Ik vind het heel vervelend dat ze iedere keer als ik wil rijden nog in snurkstand staat. Ik moet haar echt ontzettend motiveren voordat ze aan het werk wil. Is ze eenmaal wakker dan is het echt een doodloper maar ik moet iedere dag opnieuw doorpakken.

Als ik op maandag heel consequent bezig ben met aan het been zijn dan gaat dat super aan het eind. Stap ik er dinsdag op dat begint de ellende weer van voor. Weer bezig, aan het eind weer super. Woensdag weer gezeur enz.

Hoe kan dat nou? Zou ik nog iets anders moeten doen?

mirchi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 18:12

dit probleem heb ik ook met mijn paard Scheve mond

ik ga altijd in het begin heel veel overgangen rijden: stap-draf, draf-stap, stap-halt, halt-draf, stap-galop, en dat dan zo doen, dat hij lekker soepel aanvoelt. en als je pony niet gelijk op je been reageerd op je been, dan gelijk ene tik, en weer overnieuw die overgang, op een gegeven moment zal je zien dat je pony het braaf doet. en dat hoeft geen half uur te duren, als je de overgangen maar heel snel maakt. bijv: je bent ik stap...wacht tot je pony nageeft, en dan gelijk aandraven, je pony geeft na gelijk naar stap, je pony geeft na gelijk naar draf enz. enz.
als je pony moeite heeft met nageven, doe dan eerst alleen die overgangen dan wordt je pony vanzelf soepeler! *LOL*

ik hoop dat je hier iets aan hebt, bij mij helpt het in ieder geval erg goed
ik doe dit gewoon als loswerken zeg maar. Lachen
en als je pony bijvoorbeeld bij het uitstappen ook zo slaperig loopt , en jij ergert je daar aan, maak dan gewoon onverwachts weer die overgangen.

ik hoop dat je het een beetje snapt!!

groetjes mirjam

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 18:37

daar heb je nu losrijden voor nodig,veel paarden/pony's moeten iedere dag even herrinnert worden aan de hulpen.sommige paarden/pony's zijn dieseltjes en gaat beter lopen na een tijdje...het afstemmen duurt gewoon soms even..

de manier van mirchi is een goede losrijtechniek om het sneller beter voor het been te krijgen,veel succes

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 21:27

veel schakelen (tempowisselingen)
voorwaarts draven neerwaarts rijden..
en een auto heeft af en toe ook wel eens een moeilijke start Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 22:14

Heel veel paarden hebben even tijd nodig om los te komen voordat ze echt scherp worden. Vaak doe je daar niet zo heel veel aan, mits ze op het moment dat ze 'warm' zijn ook maar echt flitsend zijn.