Veeeeel gevraagd, wat nu?? Dringend!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

moeshie

Veeeeel gevraagd, wat nu?? Dringend!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-04 16:55

Het gaat over mijn beesie. Bloos!

Hij loopt super dressuur, mits 1 dom probleempje. Scheve mond

In de linkergalop verspringt ie achterom bij het slechte bodem. Verward
Vooral in de bochten is dit een probleem.

Mijn instructrice en ik hebben al vele soorten oorzaken gezocht maaar...
gene gevonden Boos!

Ook de DA al controle laten doen. ==> alles inorde.

Nu staan we nog voor 2 mogelijkheden; Ofwel is ie gewoon moeilijker(koppig?) op links, ofwel komt het doordat ie nog jong is(4jaar) en vorig jaar een groeispurt heeft gehad van minstens 12 cm.

Wat denken jullie?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 16:59

Ik denk een combinatie van beide laatste mogelijkheden. Geef het maar een beetje tijd

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 16:59

Een paard is niet zomaar koppig. Als een paard overkruist springt dan kan dit komen doordat hij nog niet sterk genoeg is.

Je schrijft dat je paard pas 4 is. Ik zou dan veel galopperen op rechte stukken (buitenrit?). Zet hem dan bewust in de linkergalop.

In de bak tevreden zijn met korte stukken linkergalop en vooral hele grote wendingen inzetten. Probeer hem dan terug te nemen naar de draf voordat hij overspringt. Mocht hij toch overspringen dan gelijk terug nemen en corrigeren.

Hij is waarschijnlijk nog niet sterk genoeg om linksom goed door de bochten te komen.

maaykuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 20:05

korte stukken galloperen en idd belonen als hij links in de goede galop zit. ik denk ook dat het gewoon wat tijd nodig heeft! van lekker veel aanspringen in de galop word hij heel sterk achter net zoals bij de meeste overgangen. Haha!
succes met het oefenen!

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 23:10

Scheef, niet sterk genoeg, balansprobleem. Gaat vanzelf over als je weer verder bent met rijden. Kost gewoon tijd. Jammer in een proefje maar het is niet anders. Maar niet boos worden of afstraffen. Hij kan er niets aan doen. Smokkel maar tijdens wedstrijden door de moeilijke hoek minder in te rijden.
De mijne springt ook over als ik hem in de galop met mijn linkerbeen de hoek in duw. Ik moet dus ook smokkelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 23:15

achter omspringen is vrijwel altijd een balansprobleem.

Jouw paard voldoet volledig aan die omschrijving, en al helemaal op een slechte bodem.... heeft niets met onwil te maken.

Zoek steeds de grens op van wat hij kan verwerken, en probeer die stap voor stap te verleggen. Van een slappe 4-jarige kun je niet verwachten dat hij haakse bochten kan maken. Concentreer je dus niet op de hoek, maar op je paard. Zorg dat je hem in balans op zijn eigen benen houdt.

M3isSi3j

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 23:25

Sluit me aan bij wat de rest hierboven genoemd heeft.. probeer schouder voor te galoperen door hem contants iets wat van de hoefslag te rijden en weer terug te drijven met je binnenbeen. (echt minimaal!)

Verder moet je hem sterker maken.

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 18:17

sluit me er ook bij aan. gewoon steeds een beetje oefenen, goed je been er aan houden, buitenbeen achter de singel, binnenbeen er op, en opletten dat jij niet zomaar (misschien ongemerkt) meer druk geeft, kan hij ook op reageren.

pientje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 17:03

sluit me er ook bij aan. Heeft ook met balans te maken denk ik. Voor een jong paard is het gewoon moeilijker zijn balans te vinden op een slechte bodem

Sabientjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 13:13

Mijn paard doet dit ook (bijna 6 jaar oud) Ze doet het olmdat ze de wendingen moeilijk vindt ze doet het linksom bijna niet meer,
maar rechtsom wel....
Het is behoorlijk irritant,
het meest heb ik eruit gekrgen door longeren,
op eigen benen laten lopen (met bijv. buitenritjes),
en loslaten springen.
Zo hersteld hij zichzelf grootendeels.
Het kost wel veel tijd.....

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 22:58

12 cm in 1 jaar Verward
Dat is zo veel dat de spieren bijna extra anabolen nodig hebben om dat bij te benen *LOL*

Mijn merrie heeft dit namelijk ook gehad en dat zorgte voor veel zwakte. Na de anabolen en opbouwende training ging het een stuk beter.
Anders is muscle bult van pavo ook een goed idee, dat helpt de spieropbouw.

Als ik het zo hoor is de botgroei de spiergroei voorbij gehold...

Sabientjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 14:48

Anabolen zijn niet goed voor je zelf dus dat ook zeker niet voor je paard....

Ze hebben dit mij ook aan proberen te smeren maar kreeg van de dierenarts te horen dat het ook heel slecht kan zijn en je paard er nog slechter of te sterk van kan worden.....

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 15:27

balansprobleem..hij heeft gewoon tijd nodig om sterk te worden..gewoon doorrijden en geen speciale dingen doen