pony moeite met overgangen van draf naar stap en..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

melissa20

pony moeite met overgangen van draf naar stap en..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-04 01:23

Ik rijd heel veel o0vergangen en de harder gaan lukt heel goed maar bij hyet langzamer gaan zoals de overgang draf naar stap lukt niet zo.hij verstijft zijn rug en gooit hoofd wat hoger.

Ik blijf natuurlijk wel oefenen maar op een gegeven moment wordt ie zo heet dat het meer trek werk wordt (zo van wie is er sterker) dat ik daar nu geen zin in heb lijkt me logisch en ook niet de bedoeling.

Wie heeft er tips?Bij meer op de zit rijden lukt het pas na 4 rondjes ofzo en ik neem aan dat een overgang een combinatie is van handen en zit.Wat moet ik doen? *LOL*

miekie02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 19:49

hoi,
dit probleem komt meestal voor bij jongere paarden.
je moet je paardje eerst laten wennen aan het idee dat je doorzit, dan probeer je je te ontspannen, gewoon zitten, handen leg je op het zadel en die houd je daar! (heel belangrijk), dan ga je je zwaar maken zodat je paardje rustiger gaat lopen, spreek um toe met 'hooo', je mag lichte druk op je teugels geven maar je handen houd je op je plaats (op het zadel), waarschijnlijk wild je paardje zijn koppetje omhoog gooien, als ie dat doet benen geven maar je handen op zijn plaats proberen te houden, dan krijg je bijzetteugels idee zeg maar, iedere keer dus als je paard zijn hoofd omhoog gooit benen zodat hij weer rond gaat lopen, ook een heel goede oefening is om je paard zo langzaam te laten draven tot ie bijna in stap is en dan in 1keer weer benen geven en wegdraven, neem ruim de tijd voor je overgangen, op deze manier heb ik het mijn jonge paardje ook geleerd!
veel succes

ancy_is_cool

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 19:49

Wat vervelend dat je pony dit doet!! Huilen
Wat ik in mijn paardrijlessen heb geleer is dat als je van bijv. draf naar stap wilt,.... je dieper in je zadel moet gaan zitten. je hakken een beetje omlaag duwen..
en je knieen tegen het zadel aan drukken.. Dan maak je een kneepje in je hand..

Nou eh.. ik zou proberen het zo aak mogelijk te oefenen.. dus niet heel hard trekken als ie niet stopt.. maar een kneepje en dan weer ontspannen!! en als ie het dan doet belonen.. en dan enventjes in stap blijven..
En als je egt niet meer kan stoppen kan je um ook op een volte zetten.. en dan kan je paard ook minder makkelij kwegrennen!!

VEEL SUC6!

melissa20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-04 20:04

mijn pony is 9 en ik ehb hem al 5 jaar. Rijden ging alltijd wel prima , ik heb alleen nu een idee dat ie zijn zin aan het doordrijven is. Hij kent de hulpen wel alleen is ie gewoon heet.

ancy_is_cool

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 17:24

oh.. wat vervelend!!
Noujah.. misschien helpen mijn tips!!

xx en veel suc6

beautyfull_mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 17:37

ik zou het ook niet constand blijven oefenen achter elkaar.
en andere figuren en oefeningen tussendoor rijden.

het is dus veel oefenen,maar niet alleen deze oefeningen achter elkaar blijven doen.
ook als je merk dat hij heet word gewoon het even laten rusten en wat andere figuren gaan rijden.