fjord van 4 gek tijdens buitenrit

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Teddyveer

fjord van 4 gek tijdens buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-04 16:32

vandaag gezellie met annabel(bella) en julie het bos ingeweest met onze fjordjes! maar mijn fjordje wou steeds inhalen en hard. Toen we in draf gingen schoot mevrouw in een volle galop dr vandoor! voor straf achteraan gaan rijden maar daar werd ze nog gekker. In stap koos ze precies het goede moment uit om lekker eens in draf langs de anderen te gaan. Balen dacht lekker ontspannen ritje maar maar me meisie vond van niet!!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 16:46

ja lastig dat die beesten ook zo sterk zijn heh,dat doet de fjord van me ma ook,nu rijdt ze hem altijd voorop,of ze rijden heel gecontroleerd naast elkaar,zeg maar met constant overgangen om de controle erop te houden,maar dat blijft een lastig beestje

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 18:53

Ik kan uit je profiel niet opmaken hoe oud je bent, maar als ik jou was zou ik niet meer zonder goede begeleiding naar buiten gaan met je paard. Nu is het allemaal nog grappig, totdat hij er straks een keer echt goed vandoor schiet, en er ongelukken gebeuren.

Ik weet niet of je les hebt, maar als je dat niet hebt zou ik daar toch maar eens serieus over na gaan denken. Als je je paard dan onder controle hebt kan je op een verantwoordelijke manier buitenritjes gaan maken. Lachen

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 21:07

Zoals twister ook zegt ga onder begeleiding van een ervaren iemand, desnoods aan een touwtje dat die gene je pony ook nog even terecht kan wijzen.
En oefenen in de bak met iemand anders erbij, en daar een beetje achteraan, naast, voor gaan rijden.

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 21:54

Heej Lisa! Echt weer een Veer-actie hoor Knipoog
Maar ze doet t ook alleen maar met andere fjorden he... want met promiss heeft ze t nog niet gedaan!

Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 20:40

He Lisa, Vera was inderdaad erg frisjes. Ze nam je beetje in de maling zo nu en dan, met name met de plassen. Dan begon ze. Maar je mag soms best een keer echt laaiend worden op dr hoor. Keer flink schreeuwen oid, zodat ze weet dat ze fout zit. Of met je zweep een tik op dr borst geven als ze weer wat wil!! Noor was ook zo nu en dan wel druk, maar bleef wel onder mij lopen. *die weet wel dat het haar anders niet ten goede komt*

@ xtwisterx --> Verder onder goede begeleiding. Ik weet niet wat je daar precies mee in gedachten hebt, maar we houden haar zeker wel in de gaten en proberen haar zo mogelijk te helpen. Heb ook geregeld gezorgd dat Veer mij (reed voorop) niet voorbij kon.
En ze heeft niet gezegd dat het grappig is. Een nadeel; Vera is vrij ongevoelig voor kleine dingen (slecht ingereden, dus moet op vele fronten gecorrigeerd worden). Op zulke momenten zouden we kunnen ruilen, maar dan ben je eigenlijk alweer te laat en ze hebben donders goed door wie er op hun rug zit.

En ja ze heeft wel les. Vera is over het algemeen erg op Norah gesteld en dus ook plakkerig, maar nu had ze dus echt een drukke uitspatting. Had ik nog nooit bij 'r gezien: erg fris dus. Het is niet zo dat het levensgevaarlijk werd, Lisa trok Veer meteen om, maar het rijd niet prettig een paardje wat onder je vandaan loopt.

Maar mijn tip was, is en blijft: Wees consequent en wees vooral niet te lief, want anders loopt ze alleen maar met je te dollen. Ook met in de bak rijden. Als jij stil wilt staan, dan gaan jullie stil staan. Oefenen tot het je strot uit komt, zelfde met opstappen/wegschieten als er paard langs komt (noor bijv)...jij moet de baas over haar zijn, zij niet over jou Knipoog

Offtopic: heee Marije jij hier....haha...leuk!