Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Maar als ik ook nog een keer per week prive-instructie voor mijn bijrijdpaardje wil, moet ik dat toch echt zelf betalen. Heb wel een beetje rondgekeken, maar de meeste instructeurs hier in de buurt vragen toch al snel rond de 25 euro per les om aan huis te komen (logisch, want ze hebben dan natuurlijk zelf ook vervoerskosten), en dat kan ik gewoon niet wekelijks betalen. :/ Aqua8horse schreef:Dat ben ik niet met je eens Kafue. Als je dan spieren naar de ontspanning traint, waarom is het dan nodig om van die werktuigen te gebruiken met longeren? Je kan een paard ook veel beter onder die dingen trainen, dan krijg je echt ontspanning en zal een paard beter aan de hulpen worden en blijven. Goed les nemen blijft enki ik het beste wat de ts kan doen.
Ja maar een of andere heeft ervoor gezorgt dat het paard zich vastzet in een valse knik, dat noemen we verreden paard. Die moet je dus opnieuw laten volenen waar de ontspanning zit. Omdat dit paard de spieren waarschijnlijk al verkeerd ontwikkeld heeft zullen de hulpteugels eraan moeten dat is helemaal geen schande. Als het paard ontdekt heeft hoe het moet kun je ze vanzelf weer in de kast laten liggen.Zep"]
Het is geen makkelijk probleem om op te lossen, je zou ook naar een beter paard op zoek kunnen gaan en daar je geld en energie in steken.
[/quote]
Moet eerlijk bekennen dat ik dat al vaak overwogen heb. De reden dat ik soweiso niet wil stoppen met manegelessen, is dat ik van die paarden nog veel kan leren, en mijn vzpaard kan zelf niets, dus daar kan ik weer minder van leren dan van een ervaren paard.
Maar stoppen, tja, staat wel gelijk aan opgeven. Daarom dit topic, ik hoopte wat goede tips te krijgen, om het toch nog maar een keer te proberen. En idd zijn er wel wat tips waar ik wat aan heb.
[quote="Kafue schreef:Longeer haar maar op de gogue of de chambon, zodat de onstspaning voorwaarts neerwaarts wel gezocht moet worden omdat ze anders druk achter de oren voelt.
Daarin traint ze haar spieren juist naar ontspanning. Je kunt met zon ding ook rijden lang en diep. Vervolgens oppakken en van achter naar voren rijden.
(als 't meezit) Clitia schreef:Ik zou denk ik juist geen ander paard zoeken, omdat ik niets van het paard kan leren, maar het paard wel van mij. En zodra ie genoeg van mij heeft geleerd, kan hij mij verder gaan leren.
Het kost meer moeite, maar je krijgt er wel een prachtteam voor terug.