probleem met buitenrijden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Fannytje

probleem met buitenrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-04 11:03

mijn verzorgpony staat hier nog niet zo lang en in het begin ging het wel allemaal goed, tot een paar dagen geleden krijgt ze echt een eigen wil, In de bak gaat het allemaal goed, maar als we naar buiten gaan en als ik dan de ene kant op wil, en dat wil zij niet, gaat ze stilstaan, en loopt ze ook niet meer aan.
wie weet er een oplossing want het is echt heel irritant??
Laatst bijgewerkt door Fannytje op 24-10-04 11:05, in het totaal 1 keer bewerkt

josien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 11:04

Heel lastig ja. Voor mijn is de enigste oplossing gewoon wachten. Ze mag niks behalve die kant op waar jij heen wil.
Geduld geduld.

Fannytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-04 11:06

Hoe bedoel je? net zo lang stilstaan tot ze aan loopt?

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 11:06

misschien kun je voortaan beter met zn tweeeen gaan? (nog een paard mee)

Fannytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-04 11:10

Heb ik ook al geprobeerd, maar dan gaat ze trippelen
Laatst bijgewerkt door Fannytje op 24-10-04 11:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Fannytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-04 11:15

mischien dat ze het wel niet leuk vind om buiten te rijden?

josien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 11:19

Citaat:
Hoe bedoel je? net zo lang stilstaan tot ze aan loopt?

Jep

Fannytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-04 11:20

Ik zal het dalijk eens proberen

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 11:20

het komt me bekend voor, toen ik mijn hafmerrie net had wou ze ook tot een bepaald punt en niet verder, later ging ik wel met een groepje van 4 mee en dan gaat ze ook trippelen, maar wel mee.
Nu ga ik vaak samen met haar maatje en dan gaat het redelijk goed....

Fannytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-04 11:21

iemand nog een andere oplossing?

piepelotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 11:51

Benen erbij houden zodra je voelt dat nog maar een beetje inhoud been erin en flink!! En neem een zweepje mee als been niet helpt.
Probeer haar aan het werk te houden geef haar geen tijd om na te denken

Fannytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-04 17:35

Ben net ook buiten wezen rijden, met een andere meisje mee(die was op de fiets) , ging wel goed, ze heeft maar 2x iets geweigert en ik had toen gewacht tot ze de goede kant op liep en dat heeft dus wel gewerkt. als ze de ene kant opgaat. dan gaat ze stilstan maar ze loopt ook naar achter als je dan een tikje geeft.

josien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 20:56

Fijn hou het vol. Je zult merken dat het eerst 5 min duurt de volgende keer er maar drie zij en daarna enkel het onverzettelijke van jouw haar die kant op doet gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 22:24

heeft mijn pony ook wle eens last van....ik geef haar van te voren( ik voel het aankomen) een zacht tikje met de zweep zodat ze weet dat ik me zweep bij heb...als ik dat gedaan heb loopt ze wel

Fannytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-04 00:01

Ik voel dat ook wel als ze stil gaat staan, maar ze geeft niks om de zweep, als ik dan iets harder tik bokt ze...maar het ging vandaag best wel goed dus blijf het gewoon met geduld proberen Haha!

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 17:20

josien schreef:
Jep

En dat kan soms wel eens een half uur of langer duren... Haha! Dat grapje heb ik heel vaak uit moeten halen met Amber. Die was ook gewend dat met rijden haar zin werd gedaan. Dus toen ik naar het strand wilde ging mevrouw boven op de strandovergang stil staan en wilde het liefst omdraaien en terug naar huis.

Ik heb haar laten draaien en draaien en draaien... omhoog laten komen en meer van dat soort ongein en na een half uurtje ongeveer gingen we fijn naar het strand. IK win!! .. al hoe lief ze is ZIJ zal niet van mij winnen.

We rijden nu al 3 jaar fijn de rondjes die ik wil rijden.

Het komt echt wel goed hoor! Maar geduld is een heel schone zaak Schijnheilig

Succes!

Fannytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-04 18:42

Nou ben vandaag weer wezen buitenrijden. kom net uit de wei en ze gaat weer stil staan, 10min gewacht en toen kwam er een auto aan dus moest ik haar der zin geven want kon geen kant meer op. toen ben ik afgestapt en heb haar een stukje verder neergezet ben toen opgestapt, en toen liep ze wel mooi aan. dat is dus een tijdje goed gegaan, ook had ik deze keer wat snoepjes bij om haar te belonen als ze het goed deed ( want straf haar ook als ze het slecht doet ) nou gaf haar dan onder het rijden een snoepje en toen deed ze het uitmuntend tot de koekjes op waren, ik wilde weer naar huis maar mevrouw wou nog even langer door gaan, ben toen weer afgestapt en zo helemaal naar huis gestapt.

josien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 19:06

Afstappen is voor mij geen nederlaag. De bedoeling dat jullie beide die kant op gaan die jij kiest.

Trouwens wel grappig dat ze niet meer naar huis wilde. Zo had ik ook een paard die niet meer de bak uit wilde. Ze vond het veelste leuk haha.

wyko

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 21:39

Ik heb hetzelfde meegemaakt met mijn paard. En de enige oplossing is goed aanpakken! ~~}>

Hij probeert je gewoon uit en jij moet je niet laten kennen. Dus niet opgeven.

Je kan dus proberen om stil te blijven staan en kijken wanneer je paard weer wil gaan lopen, dat heb ik ook geprobeerd, maar na een half uur kreeg ik er echt genoeg van.
Dan maar de harde methode geprobeerd en dat ging prima.
Zet je hakken maar flink in zijn pens en geef hem maar een flinke mep met de zweep.
Dat zal hij niet leuk vinden en dat laat hij merken door te bokken, achteruit te lopen of op zijn achterbenen. Maar daar moet je doorheen.

Het klinkt misschien heel hard, maar sommige paarden hebben het gewoon nodig.
Ik heb nu ook nooit meer problemen met hem gehad. En als ik op de vriendelijke methode te werk was gegaan dan was ik nu geen steek verder geweest.

Maar je moet natuurlijk altijd doen wat je zelf het beste lijkt.
Succes ermee!

Fannytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-04 21:30

Ik ben vandaag weer buiten wezen rijden ging heel erg goed. heb zelf iets bedacht, had nu heeel erg veel koekjes mee. en heb haar bij een kruispunt waar ze stil ging staan heel vaak aangespoord en dan tegelijk een tikje met de zweep, toen na 10min liep ze aan en heb ik haar een koekje gegeven. zo deed ik dat de hele tijd maar steeds liet ik haar langer doorlopen voor ze haar koekje kreeg, zodat ik er uiteindelijk nog maar een paar hoef te geven, en ze liep zelfs langs haar wei af, zonder er in te gaan !! Haha!