in draf steeds aanspringen in galop?????

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

pattyhot

in draf steeds aanspringen in galop?????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-04 18:37

heeeey!
ik heb een draver, en heeft problemen gehad met der rug.
hiervoor heb ik een maand lang gelongeerd en veel gestapt.
nu ik weer op der rij zijn de problemen niet veel minder geworden en ik weet hiervoor geen oplossing te vinden.
alles is gekraakt en het zadel is nagekeken, maar daar kwam uit dat het niet goed lag.
toen ik voor een nieuw zadel ging passen bleek dat ze aan de rechterkant veel minder spierontwikkeling heeft, omdat ze 2 jaar op de baan heeft gelopen en dus veel lingsom trainen.
WEET IEMAND HIER EEN OPLOSSING VOOR!!!!!!!!!!!!!1
Scheve mond

shana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 19:08

met beetjes rechtsom trainen ! in het begin 5 minuutjes en stilletjes opbouwen !

ook zou ik fysiotherapie of acupunctuur aanraden ter ondersteuning van je training!

succes

Britty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 15:35

Idd rustig aan rechtsom gaan ontwikkelen, onder begeleiding van een fysiotherapeut(e). Met acupunctuur heb ik geen ervaring, maar ik weet zeker dat begeleiding vanuit een fysiotherapeut veel goeds kan opleveren.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 18:10

ja rechtrichten..www.hoefkatrol.com

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 18:36

Je zou hem inderdaad veelvuldig kunnen longeren maar dan wel op een redelijk grote volte omdat longeren en beste belasting met zich meebrengt. Dan kun je hem bijvoorbeeld bijzetten met een chambon of de gogue. Dubbelen longe wil ook maar daat moet je ervaring mee hebben. Voordeel van die chambon en goguw is dat het paard in ontspanning voorwaarts neerwaarts en ontwikkelen zich de spieren. Je moet overigens bijvoorbeeld 10 minuten links en 10 minutere rechts doen. Niet overdreven lang ene kant want dan krijg je straks hetzelfde probleem maar dan andersom.
En af en toe lekker naar buiten stappen is perfect lekker ontspannen aan de lange teugel, en op zandweggetje beetje in galop neusje naar beneden, is prima.
Onder het zadel in stap draf en galop veelvuldig overgangen rijden, stap, draf en galop, volte gebroken lijn. Eigelijk weer behandelen als jong paard en langzaam meer vragen. Dan eens beetje scoudervoor rijden rechtrichten en mischien na een week of was paar passen wijken, beetje schouderbinnenwaarts. En wederom vele overgangen ook richting middendaraf of zelfs verzamelde draf en galop. Maar alles uiit ontspanning en zodra hij zich vast gaat houden weer terug naar af

pattyhot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-04 19:24

heel erg bedankt allemaal!!!!!!!!!
k heb der inderdaad al meer rechtsom gereden, maar dat gaat niet een twee drie over.
dit probleem, ben ik achter, heeft veel tijd nodig.
maar gedult is eenschone zaak toch.

grroetjes patty en hoefjes van renaissance.

Djammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 15:20

Succes!