hij wil niet galoperen wel draven

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sandramoon

hij wil niet galoperen wel draven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-04 21:53

Hallo iedereen

Ik ben nieuw hier en dit is mijn eerste verslag.
ik heb een paint en ik heb door (dit is te lang om hier te vertellen) een hele speciale band met mijn paard .
Ik ben een beetje hopeloos om het zo te zeggen en mijn trainer zelf ook. ( en hij is we een goede zelle)
Mijn paard wil voor mij (en ik voor hem) door het vuur gaan .
1 ding wil hij niet voor mij en voor andere wel dus het is niet dat hij ziek is, pijn heeft of,.... hij wil niet galoperen. Bij mij en enkle bij mij bokt hij en wil hij zelfs stijgeren.
Mijn trainerer en dochter kunnen er wel mee galoprenen maar ik niet wel stap, overgangen van stap naar drag en omgekeerd en stops (western) maar geen galop.
Ik wil nu met hem samen terug naar 0 gaan .
Heeft iemand dit ook, al meegemaakt?
Volgens verschillende mensen is het dat ik te veel bang ben om hem pijn te doen door het verleden ( hij heeft een zware operatie gehad ) en dat ik bang ben om hem pij te doen en dat hij dat voelt en daar misbruik van maakt.
Heeft iemand hier ervaring mee?

AnnaBabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 22:02

Ik ken jou en je paardje niet. Het klinkt alsof jullie een hele goede band hebben. Het komt alleen op mijn over alsof hij toch een beetje misbruik van je maakt (niet banketstaaf bedoeld hoor). Als hij bij je trainer en zijn dochter wel gewoon in galop gaat.
Voor de zekerheid kun je ook even een DA naar hem laten kijken, om echt uit te sluiten dat hij ergens last van heeft.
Maar zoals ik al zei: als hij het bij anderen wel doet, moet hij het bij jou ook kunnen.
Die "verschillende" mensen kunnen best gelijk hebben. Dat jij onbewust toch bang bent om je paardje pijn te doen. Maar je kunt ook best streng zijn zonder hem pijn te doen hoor! Gewoon laten merken dat hij moet luisteren! Dat kan ook al met je stem, als je hem liever geen tikje geeft.
Wat misschien een andere optie is (maar ik weet niet of je dit wat vind) : een andere trainer zoeken. Ik vind het nl een beetje raar (ik ken hem natuurlijk niet, dus ik bedoel het niet vervelend) dat hij je hier blijkbaar niet mee kan helpen.

Ik zou hoe dan ook je paardje even laten merken dat hij moet luisteren! Al gaat hij maar 2 passen in galop...dat is al een begin. Dan kun je het daarna opbouwen.

Succes!

*edit: typfouten Bloos!

AnnaBabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 22:06

Oeps nog iets vergeten: Welkom op bokt!! Het is echt heel verslavend Haha!

truusbertha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 22:06

pffff, nee geen ervaring helaas.... (of gelukkig)

Galoppeert hij wel als je hem longeert? Misschien kan je een lekkere bosrit maken, een mooie heuvel opgalopperen moet toch lukken?
Anders zou ik zeggen doe het gewoon niet voorlopig. Wacht het moment af dat hij zelf wil gaan en als je het vertrouwd ga dan pas galopperen....
Maar dit is misschien een topic voor in Rijtechnische problemen?

sandramoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-04 22:11

AnnaBabs schreef:
Ik ken jou en je paardje niet. Het klinkt alsof jullie een hele goede band hebben. Het komt alleen op mijn over alsof hij toch een beetje misbruik van je maakt (niet banketstaaflig bedoeld hoor). Als hij bij je trainer en zijn dochter wel gewoon in galop gaat.
Voor de zekerheid kun je ook even een DA naar hem laten kijken, om echt uit te sluiten dat hij ergens last van heeft.
Maar zoals ik al zei: als hij het bij anderen wel doet, moet hij het bij jou ook kunnen.
Die "verschillende" mensen kunnen best gelijk hebben. Dat jij onbewust toch bang bent om je paardje pijn te doen. Maar je kunt ook best streng zijn zonder hem pijn te doen hoor! Gewoon laten merken dat hij moet luisteren! Dat kan ook al met je stem, als je hem liever geen tikje geeft.
Wat misschien een andere optie is (maar ik weet niet of je dit wat vind) : een andere trainer zoeken. Ik vind het nl een beetje raar (ik ken hem natuurlijk niet, dus ik bedoel het niet vervelend) dat hij je hier blijkbaar niet mee kan helpen.

Ik zou hoe dan ook je paardje even laten merken dat hij moet luisteren! Al gaat hij maar 2 passen in galop...dat is al een begin. Dan kun je het daarna opbouwen.

Succes!

*edit: typfouten Bloos!

Dank u voor de reactie, Ja wij hebben een hele speciale band, op de manege bij ons lacht iedereen er zelfs mee.
Weet jij een ik ben nu een boek, aan't lezen over rijden aan losse teugel en wil dat uitproberen ?

dank U voor de steun.
Ta Ta

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 08:27

Verplaatst van VvdD naar RT.

En natuurlijk van harte welkom op Bokt Knipoog