Haffie's bang voor...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jobiene14

Haffie's bang voor...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-04 18:27

Ik rij nu al een paar jaar op m'n haflinger en eerst reed ik in de eerste les(voor beginners) en daar moest ik altijd met haar voorop rijden en dat deed ze ook gewoon *LOL*
Maar nu ik in de tweede les zit waar mensen rijden die al beter rijden wil ze opeens niet meer voorop! Verward
Ze gaat dan stilstaan en achteruit lopen en dan moet ik maar weer achteraan sluiten. Ziek
Volgens mij is ze dan bang om voorop te lopen maar ik snap niet waarom!
Wie heeft dit zelf ook en weet misschien wat het is.

marianna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 18:30

Dit is gewoon een punt van aanstellerij om het zo maar even te zeggen. Ze probeert je te testen en dat is haar gelukt. Je hebt haar haar zin gegeven door achteraan te sluiten. Als je zo door gaat, komen er straks meer dingen die ze dan opeens niet meer wil. Wees consequent en laat haar naar jou luisteren en niet andersom.

Ik heb hetzelfde gehad toen ik mijn haflinger kocht.

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 18:35

ja, ze moet echt doorlopen anders gaat ze echt altijd zo doen. Neem gewoon een zweep mee, en als ze het doet en het lukt niet gewoon met je benen en stem (eerst dat proberen!!!), dan geef je haar een goede tik op haar kont!

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 22:58

Milka wil ook niet voor andere paarden lopen. Tenzij we gaan racen. Verder wil ze net voor lopen, maar zo dat het andere paardje net naast haar loopt. Dan is alles goed. Maar ik drijf haar altijd gewoon naar voren. Ze moet gewoon voor een ander lopen Haha!

Ididit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 11:16

My Way werd op de manege vaak gebruikt als paard voor voorop op de buitenritten... toen wij hem kregen, wilde hij niet voorop en nu liever nog steeds niet... is dus ook opeens omgeslagen.
maar nu doet ie het opeens weer wel, gewoon door veel te oefenen. als hij niet voorop wil en jij geeft toe, door achteraan te gaan rijden, krijgt hij zijn zin en zal hij zich dus blijven verzetten. ik zou vragen aan je instructeur/trice of je hem gewoon even door mag rijden, niet toegeven, maar gewoon een keer flink aanpakken!!!!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 11:22

leer je daar nou iets van? achter elkaar rijden? Verward
ben blij dat ik zo niet heb leren rijden eerlijk gezegd Scheve mond
maargoed idd gewoon consequent zijn en laten zien dat jij de baas bent anders doet ie het nu niet maar over 10 jaar nog niet

Britty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 13:37

Sorry, ik vind het ook geen manier van les, dat achter elkaar rijden. Zo leer je niet rijden, je paard loopt gewoon achter een ander aan!

Maar hoe gaat het als je vrij gaat rijden (dus geen les)? Ga eens met een aantal mensen tegelijk in de bak rijden, en dan niet achter elkaar, maar ieder individueel. Zodat je paard op zijn eigen benen moet lopen, ipv lekker aan een ander plakken.

Verder moet je hem idd flink aanpakken, want hij speelt duidelijk met je voeten. Ik vind het van je instructrice ook niet echt goed om je dan meteen weer achteraan te parkeren. Je haf krijgt nu steeds zn zin. Denk niet dat er sprake is van angst..!

Soph12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 00:31

ze probeert je denk ik echt uit en heeft door dat het lukt. Niet opgeven en gewoon doorzetten, ze MOET voorop! dat is trouwens niet alleen iets van haffies hoor Knipoog

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 11:46

ik denk ook dat ze je aan het uitproberen is..!! haflingers kunnen koppig zijn echt Streng wezen!!! *LOL* suk 6!!

Libertylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 13:39

ik ben blij dat ik nooit zulke lesjes heb gehad! Gelukkig heb ik nu een verzorgpaardje... en heb ik de hele bak voor mij alleen!Ideaal dus!

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 14:34

BrittKitt schreef:
leer je daar nou iets van? achter elkaar rijden? Verward
ben blij dat ik zo niet heb leren rijden eerlijk gezegd Scheve mond
maargoed idd gewoon consequent zijn en laten zien dat jij de baas bent anders doet ie het nu niet maar over 10 jaar nog niet

helemaal mee eens, alleen de voorste leert sturen en de rest kan er maar gewoon achteraan hobbelen. mss kijken of je ergens anders kan lessen of vrij rijden met anderen erbij.

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 15:18

Inderdaad ook al ben je met meerderen in een les voor jezelf rijden niet het treintje volgen, zelf afwenden als je te dicht op een ander komt. Hier leer je van rijden bij ons op les mogen de kleine kinderen dit nog niet eens.