Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

), buitenteugel tegen de hals aanleggen, en binnenheup iets naar voren brengen, binnenbeen aanhouden op de singel dit alles maakt over het algemeen dat het paard een nette wending maakt, indien het paard uitzwaait dit opvangen met het buitenbeen iets achter de singel. Milkaatjuh schreef:Binnenhand omhoog moet je inderdaad niet doen.
Gewoon binnenhand van de hals halen en binnenbeen op de singel.
met je binnenhand kun je stelling vragen (maar je moet kunnen sturen zonder je binnenhand te gebruiken) en met je buitenbeen kun je extra begrenzen om over zijn buitenschouders weglopen te voorkomen.
spoekie schreef:Je moet je paard niet op de binnenteugel rijden, anders gaat je paard naar binnen vallen en kan het veel makkelijker over zijn buitenschouder weglopen...binnenteugel is als extra voor de stelling..met je binnenbeen laat je je paard om jouw been heen buigen en met de buitenteugel begrens je hem. Zoals ik al eerder heb gezegdmet je binnenhand kun je stelling vragen (maar je moet kunnen sturen zonder je binnenhand te gebruiken) en met je buitenbeen kun je extra begrenzen om over zijn buitenschouders weglopen te voorkomen.
Oh ja, en met je zit/gewicht sturen...

M3isSi3j schreef:je binnenhand omhoog.. dat is echt een foute hulp..
. Maar goed, die discussie daar is al eens een topic over geweest. Ik hoe het in ieder geval en ben tevreden met het resultaat. Bij verschillende trainers hoor ik de opmerking ook voorbijkomen, ik geef het mee als tip en doe er mee wat je wilt zou ik zeggen.