Kan niet normaal galoperen op sommigen plekken.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

marit88

Kan niet normaal galoperen op sommigen plekken.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-04 15:36

Mijn pony heeft een vrij ruime en snelle galopssprong. Maar op sommige terreinen maakt ze het wel heel bont, dan gaat ze crosse en verlies ik toch min of meer de macht over haar kwijt. Ik kan haar door middel van voltes wel terug nemen, maar als ze dan weer rustig gaat en ik probeer een grooter rondje te maken begint alles weer. Het punt is ook dat als ik haar dus vrij streng inhoud zonder voltes, dat ze dan steeds uit galop valt ook al hou ik me benen eraan. Ze heeft dit alleen in de les bij de manege, thuis of op de ponyclub doet ze het niet echt, gaat wel hard maar dat is nou eenmaal haar basisgalop. Wie weet hoe je haar toch wat rustiger op een normale manier kan krijgen?

Britty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 16:25

Poeh...pittig ding!

Volte draaien zodra ze zonder commando versnelt (dus niet pas op het moment dat jij denk, nu ben ik r kwijt), en dit consequent blijven doen...is het 1e wat in mij opkomt.

Ik zou toch proberen ook in de bak haar galop rustiger/beheerster te maken, probeer daar gewoon al veel tempo-wisselingen te rijden, dat helpt je misschien ook om haar op de "moeilijke" terreinen makkelijker terug te krijgen

suc6!

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 16:34

dat probleem heeft ons paard ook.

in de les wordt geleerd (maar zijn bokt ook onder het galoperen) om haar aan te galoperen vanuit een rustige draf, paar passen galop en weer terug naar een rustige draf en weer aangaloperen paar passen en weeer terug dit moet dan herhaald worden.

Verder wat Britty ook zegt, tempowisselingen ..Lachen

Succes!

marit88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-04 19:43

Oke, bedankt ik zal het gaan oefenen!!

Astragirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 19:46

Van waar ken ik dit? Lachen Ik heb geleerd ondertussen veel korte stukjes galop in te voeren op de volte , zoals cow horse zegt, na een rustige draf. Als ze begint te crossen, diep gaan zitten, ophouding maken met binnenteugel, buitenteugel eraan, direct kleinere volte maken of terug gaan naar draf. veel succes! Lachen

marit88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-04 18:02

Jeej, 'k ging vandaag even allemaal dingetjes uitproberen met haar, en ze was zoooo lief! Niet gespanne en liep in een goed en regelmatig tempo, morgen hopen dat ze in de les met de andere paardjes ook zo is!