mijn paard knikt altijd met zijn hoofd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kimber_L

mijn paard knikt altijd met zijn hoofd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-04 21:48

hoi,

Wanneer ik aan het rijden ben knikt mijn paard met zijn hoofd. Soms stopt het even en dan houd hij zijn hoofd weer stil maar later doet hij het gewoon terug Verward . Hij stuurd heel gemakkelijk en is heel zacht ik zijn mond . M'n handen houd ik altijd zo stil mogelijk dus ik weet niet wat ik verkeerd doe.
Kan iemand me misschien vertellen wat ik moet doen ?

alvast bedank !

Lianne007

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 22:24

gaat ie omhoog met zn hoofd of maakt ie een klein beweginkje?
bij dat laatste kan dat misschien zijn omdat ie zo zacht is in de mond,heel goed voelt als jij wat vraagt of met je handen beweegt

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 22:27

ik snap het niet echt, hoe knikt je paard met zijn hoofd?

mijn pony had voorheen een knikje in haar nek, ze liep dus heel vaak met het hoofd naar binnen toe en recht lopen vond ze erg moeilijk. mbv de kraker is het weer goed gekomen er zat een wervel niet goed in haar nek en rug Lachen

Kimber_L

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-04 22:28

telkens als hij een pas doet beweegt hij zijn hoofd een beetje op een neer.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 22:30

oh zo Lachen!

heeft ze dit altijd al gedaan?

ik weet namelijk wel bij sommige pony's die kreupel zijn of zijn geweest, dan als ze dat been naar voren neerzetten dan beweegt het hoofd ook omlaag en daarna weer omhoog Lachen

Kimber_L

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-04 22:37

Hij is nog maar 4 jaar en ik ben nu ongeveer een jaar met hem aan het rijden . Misschien dat dat er iets mee te maken heeft.? Hij is nog nooit kreupel geweest dus dat kan het normaal niet zijn.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 22:40

zak ti eerg laag of niet, want over het algemeen als je ook op een nader paard zal rijden, zul je zien dat de hals van dat paard ook omhoog en omlaag komt, met de pas mee. dit is niet extreem ofzo maar je ziet het wel.

dus misschien is dat het gewoon, of zie je die hele hals naar beneden zakken en omhoog komen?

Kimber_L

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-04 22:51

ik zie altijd de hele hals wel even naar beneden zakken . Het valt wel op want wanneer ik aan het rijden ben dan komen mensen vaak zeggen dat hij zijn hoofd niet stil houd .

olympus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 09:40

Mijn pony deed het ook altijd. Het is misschien een teken dat je pony ergens last van heeft. Mijn pony had toen last van zijn rug en is naar de fysio geweest en toen naar de kraker want een rugwerfel stond scheef. Daarna liep Ze weer goed.

Anne Marie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 11:23

Domme vraag misschien, maar je bedoelt toch niet het normale volgen van je hand in stap? Elk paard beweegt zijn hoofd in stap, en in galop trouwens. Ga daar aub niet aan klieren, dat hoort! Je volgt met je hand die beweging en houdt op die manier constante aanleuning.

Kimber_L

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-04 12:49

Anne Marie schreef:
Domme vraag misschien, maar je bedoelt toch niet het normale volgen van je hand in stap? Elk paard beweegt zijn hoofd in stap, en in galop trouwens. Ga daar aub niet aan klieren, dat hoort! Je volgt met je hand die beweging en houdt op die manier constante aanleuning.

ja dat weet ik wel maar dit doet hij in enkel draf . In stap en galop houd hij zijn hoofd wel altijd goed.

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 13:19

doet hij dit ook als je hem aan een lange teugel laat draven?
Zoniet dan klinkt het als teugelkreupel.
Let er dan op dat je het paard goed voorwaarts rijdt en pas op dat je niet star bent in 1 hand of arm of ongemerkt steeds een halve ophouding blijft maken met 1 hand.