schoppen? wrijven? ik weet het niet

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

biermaster

schoppen? wrijven? ik weet het niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-04 21:25

Ja zoals ik in mijn vorige topic vroeg , maar daar krijg ik niet veel reactie niet meer. Ik ben beginneling als je dat maar weet. Schop je eigenlijk je spore in je paard zijn buik of wrijf je er tege aan? Is dit afhankelijk ook van welke sporen je hebt?

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 21:28

geeneen van de 2
als je gewoon aandrijft doe je dit met je kuit
eigenlijk druk je gewoon, zoals je een grote dikke spons wil uitknijpen
dus druk weer los,druk los,enz
met sporen doe je ook gewoon met je kuit, als je je hakken omlaag houd dan gebruik je je sporen niet
als je toch even moet inkomen dan doe je je hak lichtjes omhoog, en "prik" je heel zachtjes in de buik van het paard
een paard is zo gevoelig dat die dit heel goed voelt, dus veel meer is er niet nodig

M3isSi3j

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 22:43

waarom wil je dit weten?

Anne Marie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 11:12

Je schopt er nooit mee. Voor mij is dat uit den boze. Ik gebruik ze normaal nooit (draag ze wel), maar als hij een keer echt door mijn been heen wilt, meestal met schrikken, leg ik ze aan. Meer niet. Je raakt de buik van je paard met het spoortje en in mijn geval is dat genoeg om hem eraan te herinneren dat ik er ook nog ben. Schoppen doe je dus nooit!
Off topic; Ik vind dat een ruiter zijn sporen moet verdienen. Je mag pas met sporen rijden op het moment dat je je benen ten alle tijden stil kunt laten afhangen en dus een onafhankelijke zit hebt verworven. Beginnelingen met sporen is een vorm van dierenkwelling.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 11:20