Onzeker met rijden wat te doen?????

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Snorrie

Onzeker met rijden wat te doen?????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-04 18:01

Ik ben onzeker met rijden Omdat ik al een aantal keer van een paard ben afgevallen 2x ging het goed maar de 3e keer had ik een snee onder mijn og en sinds die tijd ben ik erg onzeker met het rijden van paarden weten jullie wat ik zou moeten doen????????????????????????????????? Scheve mond Scheve mond Scheve mond

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 18:22

Ik heb ooit na een ernstige val van een paard drie jaar niet durven rijden.
Uiteindelijk was ik het zo zat dat ik het gewoon weer ben gaan doen. Natuurlijk sch**t ik in mijn broek de eerste paar keer, maar langzaam is mijn vertrouwen weer terug gekomen.
Dus houd vol, eens komt voor jou ook weer die tijd! OK dan!

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 18:27

jeetje wat vervelend voor je!!! maar het is gewoon een kwestie van toch weer die stap maken om erop te gaan...bij mij werkt dat tenminste wel zo! als ik eraf val klim ik er gelijk weer op tenzij het medisch niet mogelijk is, want vaak is het zo, hoe langer je wacht, des te moeilijker het is om er weer op te gaan. begin gewoon weer op een rustig paard totdat je vertrouwen weer een beetje terug zijn...komt vanzelf!
heel veel succes!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 19:56

Ik heb dat ook, terwijl ik er zelf maar twee keer ben afgevallen. En ook nog eens twee keer mijn eigen schuld Knipoog
Wat in mijn geval geholpen heeft is iets meer afstand van het rijden te nemen. Ik heb veel gefrut en gelongeert. Vervolgens ben ik weer eens gaan rijden op een ander, rustig paard. Even een lange buitenrit met een mak paard maken doet wonderen!
En zo heel rustig, zonder dwang weer eens op je eigen paard rijden.

Soms is het zo dat het paard wat je nu hebt toch niet bij je blijkt te passen. En dat je daardoor toch nog erg bang blijft. Ik heb daarom de keuze gemaakt om toch op zoek te gaan naar een ander paard.

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 20:02

ik heb dat alleen met springen,want ik ben op me oude pony een keer heel hard tegen de hindernispaal aan gevallen waardoor me hele gezicht vol schrammen en bloed zat plus een scheurtje in me jukbeen...
maar ik denk dat je gewoon rustig moet beginnen, het vertrouwen komt vanzelf wel weer!! (hoewel ik altijd nog bang blijf met springen, en dat merkt mijn paard nu wel..)

Ferroowtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 21:12

Ik was bang met springen om eraf te vallen aangezien ik al een aantal keer een nare smak had gemaakt... heb mezelf een bodyprotector aangeschaft (ben er daar ook meteen mee afgestuiterd, maar deed geen zeer) en nu gaat het weer prima! Misschien dat het ook bij gewoon rijden werkt...?!

olympus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 21:26

Ik weet hoe je voeld een paar jaar terug ben ik van mijn pony afgevallen met springen. Toen heb ik mijn schouder gebroken. Toen vond ik het doodeng om te springen nu eigenlijk toch. door vertouwen op een betrouwbaar paard of door iemand die je steund als je rijdt. veel sucses ik hoop dat het straks wat beter gaat.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 00:39

En hoe denk je er nu over, nu Snowdon je vertrouwen met stap en draf weer wat heeft opgepept? Je komt maar vaker rijden hoor! Gewoon uren maken voor het vertrouwen, dan durf je vanzelf meer en ook vanzelf op andere paarden te stappen!

Snorrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-04 00:44

Nu ik op snowdon heb gereden is mijn vertouwen al wel een beetje terug alleen nu nog de galop Ik vindt het gewoon heeeeel erg lief van Leon Baas van snowdon dat ik op snowdon mijn zekerheid terug mag krijgen Echt heeeeeeeeeeeeeeeeeel Erg bedankt..

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 02:40

Een goede instructeur zoeken die jou weer vertrouwen kan geven. Als je zo bang bent, loop je alleen maar meer riscici om weer te vallen. Dat voelt een paard en die wordt op zijn beurt daar ook weer onrustig van. Een wisselwerking dus.

Jaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 14:44

Helemaal mee eens, zodra mijn jonkie nu z'n oren spitst of ik zie iets aankomen wat "eng" kan zijn ben ik geneigd om de teugels op te pakken, waardoor Sim juist geattendeerd wordt op dat "enge"

Ik moet ook leren om de teugels los/ontspannen te laten en juist met m'n been en zit door te drijven, naar voren. Instinctmatig wil ik de teugles hebben, want dat geeft een gevoel van controle, daar zit immers de rem.
Ik ben er laatst afgevallen en had een hersenschudding, hoe het precies is gelopen weet ik dus niet en zal ik nooit weten, wel weet ik dat dit verrekte irritant is, ik moet mijn paard weer leren en durven vertrouwen Bloos

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 15:01

Ik zou in ieder geval blijven rijden, maar dan misschien op een ander paard die erg betrouwbaar is.
Of iemand die je helpt die je vertrouwt, zodat je zelf het vertrouwen weer terugkrijgt.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 15:40

Zoek een mega suf paardje en ga daar rustig mee stappen, zo komt langzaam je vertrouwen wel weer terug.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 01:26

Arabesk schreef:
Zoek een mega suf paardje en ga daar rustig mee stappen, zo komt langzaam je vertrouwen wel weer terug.

Megasuf is ook weer overdreven...

Anyway, ze rijdt nu dus af en toe op Snowdon en dat gaat goed Lachen Snowdon voelt haar onzekerheid maar altegoed, maar hij past zich daar op aan Lachen