Gisteren was ze even helemaal aan het klooien want nou was heel de rechterhoefslag naar de hoek toe eng en echt niet dat ze er langs ging
Met twee zweepjes in beide handen heb ik haar over de hoefslag gedreven en uiteindelijk langs de enge hoefslag gekregen.
Omdat ik deze merrie zelf heel erg gaaf vind, ze kan echt geweldig bewegen, maar ik het niet zo heb op "spookjes" twijfel ik een beetje of deze merrie iets voor me is.
Ze is natuurlijk ook nog maar 3 jaar en moet nog veel kilometers maken maar sommige paarden komen er nooit doorheen, blijven altijd spoken. Ik heb zelf een ruin die op concours eerst 3 keer in de achteruit de bak doorgaat voor ik kan starten. Is niet leuk
Ik wil heel graag een jonge merrie kopen en qua karakter en lopen zou het best iets voor mezelf kunnen zijn maar ik ben een beetje bang dat ik straks zo aan het "vechten" ben voor dat ze een keer fijn de bak rond gestuurd kan worden. En als ze 4 is wil ik haar toch ook wel in de B starten en heb geen zin om haar de ring niet rondgestuurd te krijgen omdat ze altijd spoken ziet. Dan kan ze nog zo goed lopen maar het loont zich dan niet!
Zelf denk ik wel dat het oplosbaar moet zijn maar het is ook een groot stuk karakter.
Mijn hengst kijkt bijvoorbeeld bijna nergens naar en als hij al kijkt hoef ik maar een prikje te geven en hij loopt door. Is heerlijk betrouwbaar in de ring en dat heb ik echt nodig.
Denken jullie dat dit gedrag met de jaren zal verbeteren naarmate ze meer gereden wordt, ze is tenslotte ook nog maar een paar maandjes onder het zadel. Ik ben zelf heel erg geinteresseerd in haar maar wil eerst nog even meer gevoel er bij krijgen. Ik wil zeker weten dat ze zich beter gaat ontwikkelen want waar ik geen zin in heb is een paard waar ik eerst een half uur mee moet vechten alvorens we eens aan het werk kunnen gaan. Nu zal het hopelijk meevallen, ze is tenslotte nog maar 3.
Maar wat denken jullie van bovenstaande? Zal het een "probleem" zijn wat je altijd mee zult nemen al zal het wel minderen met de jaren natuurlijk of is het een echte jonge paarden truc?
En nu is hij nog wel heel alert maar hij valt zonder problemen rond te rijden. Ik moet er wel bij zeggen dat we het oa door crosstraining en veel springen ook erg opgeknapt is. En heel consequent rijden, het klinkt mij nl nogal als uitproberen in de oren.