aan de teugel...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

roylinde

aan de teugel...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-04 22:18

royena loopt best netjes aan de teugel, alleen het eerste kwartier dramt ze zo door op mijn hand, ze loopt wel "rond" maar laat gewoon niet los Scheve mond
ze is dus enorm zwaar op mijn hand, zeker als ze haar achterhand moet gebruiken.
ik wil ook niet "terug trekken" wand dat is ook niet de oplossing.
momenteel heb ik geen les (geld Scheve mond ) vandaar dat ik het hier vraag, dat is natuurlijk moeilijk te oordelen... hebben julllie een iedee hoe ik dit "drammen" kan voorkomen??

alvast bedankt

roylinde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-04 22:20

oweja nog even een "oude" foto om een beetje een beeld te geven....
Afbeelding

ik hoop dat jullie daar wat aan hebben (je ziet het niet echt volgens mij)

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 23:33

tja is erg moeilijk te zeggen zo vanachter de pc, maar het lijkt alsof hij hangt op je handen zoals je zegt en dan zul je hem toch actiever op de achterhand moeten gaan rijden en hem moeten leren om op je zit terug te laten komen. Als hij zo doordramt en het op een loopje zet, zet hem dan op een volte en sluit die wat tot een rustiger tempo en vervolg je "gewone" rijden. gaat ie er weer vantussen? hup weer op die volte en weer rustig proberen hem naar een rustiger tempo te laten gaan op je zit. het zal misschien niet ineens lukken, maar oefening baart kunst zeg ik altijd maar... veel voltes en overgangen en schijnovergangen, schouderbinnenwaarts zijn even de enige tips die me te binnen schieten want ik vind het moeilijk te beoordelen....succes!!!!

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 23:56

nou het is wel degelijk te zien dat hij 'hangt". Denk dat het grote probleem dan is dat hij alleen op de voorhand loopt en zijn achterhand er niet onder heeft. Enige wat ik je verder kan aanraden is proberen zo veel mogelijk op je zit te rijden en hem actief te krijgen. Zorg dat hij zijn achterhand eronder brengt, maak hem wakker, overgangen, voltes, etc.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 23:58

das al gezegd supersmourf..wel effe lezen he? hihihihi niet rot bedoeld hoor!!!

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 00:11

ow en dus zou ik het niet meer kunnen zeggen? Dus als ik het goed begrijp ben jij dus de enige die hier nog wat mag antwoorden omdat jij toevallig hetzelfde denkt als, waarschijnlijk, iedereen die hier gaat reageren? ook niet rot bedoeld hoor....

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 00:19

, alleen het eerste kwartier dramt ze zo door op mijn hand, ze loopt wel "
ik wil ook niet "terug trekken" wand dat is ook niet de oplossing.
momenteel heb ik geen les (geld Scheve mond )

Als een paard pony dramt oftewel hangt mag je best eens iewts duidelijker doorkomen op de buitenhand een korte sterk parade en heel veel overgangen rijden. Als je kunt alvast gelijk na het eerste stappen beetje wijken op de volte en echt van achter naar voren rijden beetje opvangen dus parade voor en har reactie afwachten, gaat ze hangen dan weer iets duidelijker de parade in een licht rukje en gelijk weer los. Verder niet naar beneden kijken en ook niet zoals de foto iets scheef naar binnen gaan zitten maar gelijk rechtop naar voren kijken en op je beide zitbeenknobbels, been eraan hakken laag span je kuit en rijden maar. Direct actief in een redelijk grondtempo maar niet te snel

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 10:13

ow nog 1 ding, wat me net opvalt en kafue al een beetje zegt: let erop dat je niet aan je binnenhand gaat trekken. Zoals je nu zit, is je binnenhand namelijk verder naar je toe dan je butenhand. Dit zou andersom moeten zijn.

Misschien kan je het eens proberen met ophoudingen. Ik weet niet of dit de goeie manier is, maar ikheb ook een paard gereden dat zo hing. Probeer eens je teugels ineens 'los te laten"(niet helmaal lang uiteraard, maar gewoon dat het paard merkt dat het niet op jou kan leunen.)

Succes

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 11:21

Teugels ineens loslaten kun je beter niet doen.
Tja de rest is al zo'n beetje genoemt en zal ik maar niet herhalen.

dagmach

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 13:36

Eerste weken voor laten en alleen werken aan activiteit achter.
Dus wel na het instappen lichte druk voor nemen maar voor de rest alleen overgangen rijden en hem heel scherp aan je been maken.
Gewoon laten stampen al is het met de neus in de wind.
Zogauw je merkt dat ie hartstikke scherp is voor je been correct wendingen gaan rijden en je zult zien dat dan voor vanzelf komt.
Voel je toch teveel druk voor,er wordt steun gezocht op je hand,meteen weer voorwaarts rijden.

Knop om,niet gefixeert zijn voor maar vooral stampen dan komt de rest vanzelf!!

Succes ermee

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 16:21

Loslaten en alleen maar aan de achterhand werken.
Het lukt je niet om hem naar beneden te trekken, hij is toch sterker en dat laat hij je nu voelen
Dus van voren los en zodra hij goed over de achterhand gaat lopen gaat dat koppie vanzelf naar de plaats waar het hoort.

roylinde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-04 17:05

bedankt voor de reactie's, dat ga ik zeker proberen Haha!
ik zij dat ze het eerste kwartier vooral "dramt" dit komt idd omdat ze dan dr achterhad dr nog niet echt onder heeft Schijnheilig.
bedankt voor de tips heb ik heel veel aan OK dan!

knightloekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 17:12

Oke ik zeg het ook nog een xtje.. Veel overgangen helpt om je paard wakker/ alert te maken.. Hierbij moet je ook veel voltes en wendingen rijden..
Probeer je paard eens wat meer van achteren bij te tikken zodat hij idd wat meer op de achterhand gaat lopen..

Maar ja fjordjes blijven eigenwijze beessies Haha!
Succes ermee...en geef nooit op OK dan!

roylinde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-04 17:21

Haha! bedankt, ik geef zeker niet op hihi Clown
maar ik ga het zeker proberen, supper bedankt voor de tips OK dan!

knightloekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 17:29

Goed bezig OK dan!
Laat maar ff weten hoe het is gegaan Haha! ben wel benieuwd *LOL*

roylinde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-04 17:35

is goed!
zal ik doen, hopelijk komen er binnen kort foto's Haha!

knightloekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 17:38

Ik stuur je ff een pb

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 18:53

Zodra je merkt dat ze weer meer druk opneemt dan je zou willen, weer loslaten.

roylinde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-04 20:53

hey sjonniej: maar dan gaat zij dr alsnog in "hangen" en loopt ze dus niet meer aan de teugel... hoe moet ik dat dan doen?

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 21:46

Ze loopt op die foto ook niet aan de teugel, maar in de krul. Jij "dwingt" haar daar te lopen, want als ze zich overgeeft en daarom daar gaat lopen zal ze niet zo erg op je hand gaan hangen.
Van voren dus waslijntjes en van achteren lekker opdrijven zodat die achterhand erbij komt en ze haar rug gaat ontspannen. Daardoor gaat het koppie ook naar de goede plek.

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 22:45

Milkaatjuh schreef:
Teugels ineens loslaten kun je beter niet doen.
Tja de rest is al zo'n beetje genoemt en zal ik maar niet herhalen.

Mag ik vragen waarom dat geen goed idee is? Misschien snap je mijn idee niet helemaal? Ik bedoel dus niet helemáál los laten, maar gewoon je paard laten merken dat het niet op jouw handen leunen kan.

(Misschien is het idd een verkeerde manier hoor, maar ben erg benieuwd naar je uitleg! Haha! )

roylinde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-04 18:51

hey, als zij idd dr achterhand mooi mee pakt loopt ze ondspannen, en laat ze het bit ook los, alleen ze "vergeet" haar achterhand vaak, het word wel steets ietsje beter, alleen in het begin wil het niet zo goed.
dus ik moet eerst maar zonder "aan de teugel' te laten lopen rijden??
hoe krijg ik dan dr achterhand dr onder?
Tong uitsteken wat ben ik moeilijk he?
nou wel bedankt voor de tips....

roylinde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-04 21:06

het rijden ging vandaag al stukke beter, veel voltens gemaakt, en veel overgangen... na ongeveer 5 min. had ze al door hoe het "moest".
dus bedankt voor de tips Haha!