Moeilijk aan rechter(binnen)been te krijgen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

WenK

Moeilijk aan rechter(binnen)been te krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-04 11:06

Naar aanleiding van mijn les van gister waarin Lisje super aan mijn binnenbeen was op de linkerhand, maar moeilijk op de rechterhand ben ik op zoek naar tips.

Hier: [HAW] Lis @ leswork zie je foto's van gister.

Op de linkerhand kon ik haar op puur mijn binnenbeen en buitenhand laten buigen en wenden. Ook de galop werd hierdoor veel makkelijker (probleempuntje). Op de rechterhand is ze sowieso al wat rechter. maw ze is wat naar links gesteld. Ik wilde haar met mijn rechterbeen en mijn linkerhand wat meer naar rechts laten buigen, met zo af en toe een tikje op mijn rechterhand om haar iets te helpen. Hier kwam ik echter niet goed door. De volte oprijden was erg moeilijk, ze liep vrijwel rechtdoor, geen buiging en een veel te grote volte.

Hebben jullie nog tips waardoor ik haar beter aan mijn rechterbeen kan krijgen? Wat ik nu dus doe is gewoon drijven, geen reactie is por met spoor, geen reactie is zweepje achter de rechter kuit. Ik houd mijn binnenhand er zo veel mogelijk vanaf (ze heeft nogal de neiging om de druk daarvan op te zoeken) en buitenhand er juist goed aan. Ze komt wel netjes naar beneden, maar als ik haar wil laten buigen in haar lijf kom ik niet door.

Ik heb dus wel les, maar ik ben benieuwd of Bokt misschien een ander licht op de zaak kan laten schijnen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 11:29

Probeer eerst maar eens een correcte recht lijn te rijden [binnenhoefslag] met gelijke druk op 2 teugels. Je paard is duidelijk scheef, dus eerst recht maken. Daarna komen die voltes wel weer.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-04 11:40

Dat is dus geen probleem... Rechte lijnen loopt ze netjes op 2 teugels, ze geeft alleen absoluut geen stelling of buiging. Met veel moeite is een lichte rechterstelling er wel uit te rijden, maar ik wil dat op mijn been doen en niet met de teugel.

Dit probleem heb ik vroeger ook al gehad, toen heb ik de fout gemaakt dit met te veel binnenteugel op te willen lossen. Uiteindelijk is het wel weer goed gekomen, maar dit wil ik nu voorkomen. Ze heeft net 2 weken weiderust gehad ivm ziekte en is nu dus weer scheef.

Mijn instructrice heeft er ook wel eens op gezeten en kwam tot de conclusie dat ik extreem veel rechterbeen moet geven, op de linkerhand buitenstelling vragen en dan binnen en buitenstelling afwisselen. In hetbegin met de hand mee vragen, daarna op been alleen.