) Probleem is nu dat hij té goed voor het been is, zodat ik niet kan wenden of hem nageeflijk rijden. Hij is nog erg stijf wegens lang stil staan, dus dat hij vierkant de bocht door gaat, is niet echt een probleem, komt wel met de tijd. Maar als hij iedere keer dat ik been geef om een wendig in te gaan, weg draaft, dan wordt het erg moeilijk om hem 'rond' en nageeflijk te krijgen. Iemand een oplossing om ervoor te zorgen dat hij niet meteen in draf schiet. (als ik een draf vraag, wordt dit btw iedere keer een galop na verloop van tijd)( en ja, ik heb met de zoekfunctie gezocht, maar niet echt wat kunnen vinden en als we alleen maar antwoorden krijgen als: gebruik de zoekfunctie" wordt bokt een beetje zinloos niet waar?
Van eenzijdige kuitdruk begrijpt hij gewoon heel weinig. Pas na veel wendingen en voltes gaat er een lampje branden.
Maar als hij nagevelijk loopt en ik zet een volte in, dan versnelt hij vaak ook voor mijn been, maar dat is wel om zo onder het buigen uit te komen. Dus het kan beide zijn, en ik denk dat je goed moet kijken waarom dit paard zo op je been reageert, zodat jij daar weer aan kan werken.