Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

MirZam schreef:gisteren kreeg ik het advies.. druk te geven op de teugels.. (echt druk!) en druk vanachter dus been.. en haar op die manier op der eigen benen te laten lopen..
Hallo zeg, een pony van drie en half jaar net onder het zadel daar kun je toch zeker geen verzameling, buigzaamheid en super aan het been van verwachten en al helemaal niet als er ook nog eens iemand op moeten leren of heeft leren rijden een beginner dus.
ik vind gewoon dat een ervaren iemand en pony in moet rijden en als die iemand niet ervaren genoeg is moet hij of zij dit onder begeleiiding doen. De eerste vijf ponys die ik ingereden heb heb ik allemaal onder ervaren begeleiding gedaan. Gun die pony tijd en geef hem de kans om zijn eigen evenwicht te leren vinden en spieren voor het werk onder de man op te bouwen.labamba schreef:en als jezelf niet kan bedenken dat alles nieuw is en dat het paardje alles moet leren en daarom stug en stijf is dat ze daarom bedoeld dat je niet de juiste persoon ben want begrijpen is de eerste vereiste van het goed beleren van elk dier
gijsenkim schreef:Klinkt een beetje arrogant wat ik schreef, lees ik nu.......... maar zo bedoel ik het dus absoluut niet

MirZam schreef:gelukkig maar.. ik heb een beetje hte idee dat ik min of meer in een hokje geplaast wordt dat ik niks kan en geen vertsand heb alleen omdat ik hier om advies vraag, omdat ik het goed wil doen..