Wat moet ik doen? (Pony blijft hinneken)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lindsjah

Wat moet ik doen? (Pony blijft hinneken)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-04 19:10

Het zit namelijk zo, mijn ShetxArabier staat sinds kort (5 weken ongeveer) in een ander weiland.
Hij staat daar met een Haflinger merrie en een Shetje.
Hij is helemaal gek op die Haflinger merrie, en als hij haar even uit het oog verliest, begint hij keihard te hinneken!
Dit gebeurt dus ook met het rijden en het is zo vreselijk irritant! Boos!
Daarbij gaat hij ook nog eens staan springen en achteruit lopen..
Na een flinke tik loopt hij wel weer een beetje normaal, maar dat duurt vaak niet lang.
Nu is vandaag die merrie helemaal weggegaan, ze staat nu in een stalletje tegenover het weiland waar Oscar staat. Ze kunnen elkaar niet zien maar wel horen..

Nu is mijn vraag hoe kan ik hem laten stoppen? En dan bedoel ik het hinneken tijdens het rijden en het proberen terug te rennen naar die merrie.
Ik weet me in ieder geval geen raad.. ik wordt er alleen wel helemaal gek van!
Het is misschien een beetje een domme vraag want hoe laat je een paard nou stoppen met hinneken?
Proppen papier in z'n neusgaten stoppen ofzo???? Tong uitsteken (Hihihi)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 19:44

ik weet niet zeker maar volgens mij heb ik ooit net zoiets als zo´n anti-zuig halster( kan ff nie op de goeie naam kome) gezien maar dan tegen hinnken...weet alleen niet meer waar

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 19:45

Volgens mij kun je hem niet laten stoppen met hinniken. mijn paard hinnikt ook wel eens als ik aan t longeren ben, en ze een kudde shetlanders tegen over de bak ziet lopen. Ik vind het ook helemaal niet erg...een paard blijft een kudde dier dus is wel logisch als ze contact zoekt met andere paarden.
Als ie terug wil rennen naar die merrie moet je hem gewoon aanpakken en door rijden.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 19:56

gaat vanzelf over, echt waar. soms duurt een paar dagen, maar het word wel weer stil . zijn gedrag niet gaan belonen, door hooi en andere eten te geven, pas wanneer hij stil is geef je hem zijn eten , anders beloon je zijn gehinnik, Haha! succes

OoMissFameoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 21:04

Het hinniken is opzich toch niet zo erg?
Je moet hem gewoon even goed aanpakken als hij terug wil rennen..
Heb zelf ook een ''verliefde'' haflinger gehad en na een tijdje ging het weer super.. dus gewoon volhouden...

Lindsjah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-04 21:20

Het is opzich ook niet erg, maar tijdens het rijden om de minuut wordt je er wel erg gek van. Als je dan een tik geeft zodat hij doorloopt staan mensen je aan te kijken alsof je je pony mishandeld.Verward
Het ging vandaag in ieder geval al wat beter als eergisteren.
We gaan er aan werken! Hopelijk is het snel afgelopen..!

Sooff

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 21:22

Nou kijk, ik ben er zelf bij geweest, en mensen denken dat je die pony mishandeld, zo hard hinnikt 'ie Scheve mond

En het is niet 1 keertje, elke keer als je even niet oplet gaat ie weer. best irritant. Ook wil ie steeds terug rennen naar het weiland ja. Maar daar kunnen we hem nog wel tegenhouden, dat hinniken stopt gewoon niet Verward Maar heeft iemand een manier hoe je hem stap voor stap moet opvoeden op dat gebied? Verward

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 13:41

Erg jammer voor hem dat hij staat te hinneken zou ik denken... Zijn probleem. Die hooguit 2 uurtjes van de 24 uur die een dag heeft dat jij je pony daar weghaalt heeft hij pech hoor.

Sooff

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 17:04

Nou, er is nog een probleem bij gekomen Scheve mond
Vandaag ging ik zonder Lindsey naar Oscar, maar hij doet nu ook moeilijk met vangen, hij rent steeds weg. Gelukkig had ik mijn vriendin mee, maar we moetsen hem echt lokken met voer. Plus dat die k*thaflinger ook nog eens Oscar op begon te jagen..

Lindsjah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-04 20:50

Sophie, dat is niet belangrijk.
Dat komt omdat hij je nog niet goed kent, bij mij doet hij dat nooit!
Ff-ies bij 1 onderwerp blijven graag. Knipoog

Sooff

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 16:12

Knipoog Sorry..

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 16:27

mijn pony hinnikt ook vaak als de anderen nog in het weiland staan of op stal en ik ben aan het rijden Lachen ik laat haar min of meer gaan, ik ga gewoon verder met de oefening ook tijdens het hinniken Lachen

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 16:33

niet l*llen, maar rijden is de enigste oplossing

scooby

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 22:02

Ik denk dat je hem het beste kan negeren, dan krijgt hij zelf wel door dat het geen nut heeft om te gaan hiniken en moeilijk doen, hij zal toch echt dat uurtje door moeten lopen.

pevoco

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 23:22

Je hebt een echt probleem. Mijn pony heeft dit ook eens gedaan. Ze kon die andere pony gewoon niet missen terwijl er omgekeerd niets aan de hand was. Niks hielp. Pas toen ze naar een andere stal ging (andere gemeente) was het over. Ze heeft ook geen enkel teken van "heimwee"gehad.
Echt, Scooby .. negeren helpt niets, hij zou door het prikkeldraad lopen (met jou erop in het slechtste geval) om naar die ander toe te gaan. Alleen ver uit elkaar halen helpt in dat geval.
Zelfs haar veulen spenen was makkelijker dan haar van haar vriendinnetje weghalen.

Sooff

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 12:27

Jee, is er echt geen andere oplossing? Scheve mond Hij staat hier net een maandje.. Scheve mond

pevoco

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 17:06

Misschien is er hier iemand die een gedragsdeskundige op het gebied van paarden kent? Misschien dat hij of zij een goede tip heeft.