hulp nodig

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

cinneke

hulp nodig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-04 14:55

Hoi allemaal ,

Wij hebben vorige week zaterdag 2 pony's gekocht , maar zij heeft een wond genaamd churft aan haar poot en schilfers in haar haren wat kan ik daar mee doen en hoe moet ik dat kwijt geraken .

Amadeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 14:59

churft??? bedoel je schurft?? daar zijn wel middeltjes voor bij ruitersport zaken, welkoop, dierenarts ed...

orsini

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 15:02

als ze schurft hebben moet je ze wassen met een speciale shampoo, je kan ze erbij ook laten enten maar dat moet je maar even bij je DA informeren

cinneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-04 15:11

hey bedankt ,

Maar wat ik niet snap is waar ik haar gekocht heb deed er dagcreme aan en moest dat nog even verder doen , dus ja ben ik dan belazert of wat

orsini

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 15:34

ik neem aan dat je wist dat hij schurft had toen je hem kocht?? Oja is wel besmettelijk voor andere paarden dus wel oppassen met je andere pony en voor jezelf!!

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 16:11

Mijn paard had ook schurft toen ik haar kocht. ik kan me niet herrineren dat ik haar iets aparts heb gegeven. ja kan het behandelen met imaverol, te verkrijgen bij dierenarts en boerenbond, apotheek, drogist. De schilfers in haar haren kunnen van zomerexceem zijn. daar geef ik mijn paard appelzijn voor en ik was haar en of twee keer per week met jodiumscrub.
als een paard eenmaal schurft heeft gehad komt het maar zelden nog eens terug.
dagcreme werkt prima. dat houd de wond soepel. ik zou dus maar niet te snel zeggen dat je je belazerd voeld. dat is voor de verkoper niet echt leuk om te horen. Ze hebben je erop gewezen dus je hebt de pony met schurft en al gekocht.

cinneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-04 09:54

Hoi allemaal ,

sorry wou niet zo bot over komen , maar wist even geen raad daarom dus .

Ja ik heb mijn paard gekocht en wist dat die schurft had , maar wist niet wat ik er verder mee moest doen , ik behandel hoe het ze me zeggen met dagcreme en werkt heel goed bij haar gaat meer en meer weg dus ik denk niet dat ik me echt zorgen hoef te maken bij haar .
Kijk het is een pracht van een merrie en heel lief en ontzettent kroeler als ik roep ze antwoord gelijk dus en ja ik had niet moeten zeggen van ben ik nu belazert maar het is zo ik ben al zo veel tegen de lamp gelopen met men dieren dus ik heb weinig vertrouwen in mensen , en ja ze zijn niet allemaal hetzelfde weet ik ook wel maar het is nu eenmaal zo ik heb nooit geluk met men dieren dus met deze hoop ik echt dat alles goed komt .

P.S de dierenarts is komen kijken en stelde mij gerust dat men 2 pony's kern gezond zijn en van haar poot is super aan het genezen is bijna zo goed als weg dus alles komt wel goed.

Lovers