Omdat het ook te maken heeft met niet aan het been zijn heb ik ook geprobeerd veel overgangen te rijden. Niet reageren is een tik.
Met instructie geprobeerd alleen nog maar voorwaarts te rijden en hand wegsteken bij hangen. Niets helpt. Hij blijft door je hand denderen.
Ik heb af en toe een halve bak nodig om vanuit draf te gaan halthouden of een overgang naar stap te maken.
Mijn vorige instructeur heeft al geprobeerd om hem meer aan te pakken omdat hij gewoon erg lui is en super eigenwijs.
Het gevolg daarvan was een giga bok en steiger show waarna hij alleen nog maar ging staken. Zodra je hem aan gaat pakken maakt hij zich helemaal hard waardoor hij niks meer voelt.
Er is zo niks meer aan om te rijden want door rugklachten van mezelf ben ik na een kwartiertje rijden bekaf. Hij doet niets anders als zich hard maken en is daardoor helemaal niet te bewerken. Als je hem aanpakt gaat hij nog meer hangen en als je doorgaat gaat hij bokken, staken etc.
Op dagen dat meneer zijn pet wel goed staat is het een plaatje om te zien. Super lopen, een stel mooie gangen en de winstpunten komen binnen. Als meneer geen zin heeft kan ik wel weer afstappen want
dan wil hij helemaal niks.
Hij is helemaal na gekeken en verschillende bitten hebben we ook al geprobeerd. Hij loopt nu met een dubbel gebroken bit. Bij andere bitten ging hij gewoon stilstaan en wou niks meer.
Ik zit nu zelf te denken aan een trainingsstal maar ik wil niet dat ze te hardhandig worden want op de vorige stal van mijn ex instructeur werd hij vals op stal. Het heeft me 1 jaar gekost om dat vertrouwen terug te krijgen en geen trap te krijgen op stal.
Heeft iemand nog de gouden tip en niet de tip verkopen die bok.