het rijden met mijn pony gaat eigenlijk perfect op het moment, ik heb de slof eraf gegooid en huur een bitje van de ruitersportzaak omdat ik daar mijn probleem heb voorgelegd.
nu heb ik niet echt een super rijtechnisch probleem (denk ik) maar bij het aangaloperen is het best scheuren, wat ik dan doe om in ieder gveal haar hoofd lager in te stellen is dit (wat mijn instructrice mij heeft aangeraden, maar dan voor in de draf):
op de volte zetten, mijn buitenteugel tegen de hals aanhouden en mijn binnenteugel iets losser maar wel met contact achter mijn been. dit helpt erg goed, mijn pony hoeft niet perse nog aan de teugel als dat hoofd maar iets lager gaat.
nu doe ik dit wel op een grote volte, laatst maakte ik een klein foutje onder het rijden in de galop waarbij ik dus uitkwam in een kleine volte, zelf vind ik dit dood eng ben met een noodgang weer terug gegaan naar de draf, dit omdat ik al eens eerder onderuit ben gegaan in de galop toen ik ongeveer ook zo'n volte moest maken, maar daar ben ik niet helemaal goed vanaf gekomen, eigenlijkkom ik daar waarscheinlijk niet meer vanaf

ik rijd in een Z bak en de volte werd iets kleiner dan van de hoefslag naar de middelijn, ik denk dat er een kleine meter tussen zat.
mijn pony werd veel lager ingesteld, ik voelde zelfs de achterhand op dat moment er goed onderschuiven en de galop werd geen race-spelletje maar een nette galop, maar is dit gevaarlijk voor bijvoorbeeld weer het onderuit gaan

) Maar wanneer je niet tegen gaat hangen maar mee gaat in de beweging zal het beter aanvoelen en minder eng. Ik denk dat als je zelf goed zit in het zadel en weer vertrouwen in je pony krijgt dat het wel goed zal komen