Halt houden?Dacht het niet..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
femskie

Berichten: 2739
Geregistreerd: 15-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-04 10:44

Zooo fijn dat er meer mensen ( en paarden!) zijn die hier mee worstelen! Dit weekend ben ik weer in de bak aan de slag gegaan en zowaar: ze luisterde naar mijn hulpen voor het stilstaan!! ik heb haar uitbundig en buitensporig geprezen met haar halthouden!! De buitenbak grenst aan een druk fietspad dus ik denk dat er nu mensen zijn die mij voor gek verklaren.. haha! Ze heeft wel 5 keer haltgehouden; zelfs voordat ik het hek van rijverenigingterrein uit wilde rijden en ze heel graag weg wilde. Ben benieuwd hoe dat over een paar daagjes zal zijn..Jullie tips zijn nooit weg!! Erg bedankt allemaal!! Knipoog

cissy

Berichten: 19834
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 17:09

wees in ieder geval consequent in je halthouden en dat ze pas mag vertrekken zodra JIJ het zegt en niet dat ze vast begint te lopen omdat ZIJ dat wel prettig vindt. Je weet ook zeker dat je zadel goed past en zo? Paarden met last van hun rug hebben ook moeite met langer stilstaan.
succes met oefenen!

mhazyr

Berichten: 61
Geregistreerd: 06-07-04
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 17:24

Probeer niet te lang stil te staan in het begin. Begin met een paar seconden (desnoods met iemand ernaast). Als ze al begint te lopen voordat jij dat hebt aangegeven wel meteen weer stilzetten. En zo proberen langzaam steeds iets langer stil te staan en belonen.
Meteen 5 minuten stilzetten lijkt me niet zo´n goed idee want vrees dat het dan een gevecht gaat worden en ze de volgende keer helemaal niet meer stil wil staan...
Succes!

manonutjuh

Berichten: 3012
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 09:07

heel veel oefenen met iemand ernaast en daarna zonder als het nog steeds niet lukt moet je het missgien eens probeeren met een bijzetteugel of een elastiek zo kan ze haar hals minder lang maken en dus de teugels nie tuit je handen trekken suc-6