Vandaag weer met Otto gereden, en naast dat hij wat vast zat in zijn nek, merkte ik dat hij nu veel meer naar binnen viel en 'plat'/schuin door de bochten ging. Vooral op de rechterhand, aangezien hij rechts al helemaal moeite had met buigen, viel hij steeds vreselijk naar binnen en liep hij in alle bochten echt schuin...
Voltes, de hoeken, hij gaat schuin... Ik probeerde het steeds wat op te vangen door mijn binnen been wat te drijven en soms ging automatisch mijn binnen hand wat omhoog om hem te proberen 'op te vangen'. Dat ging soms wat beter, maar niet echt... Het zweepje tegen de schouder had ietsjes meer succes, voor even...
Ik heb veel voltes gemaakt, en aan het eind liep hij ook lekker los (ik had de hele tijd overigens de teugels lang (wel contact) omdat hij anders erg gespannen met zijn rug gaat lopen wat weer niet bevordelijk is voor mijn rug). Maar dat schuin lopen bleef...
Helemaal in de galop echt plat door de bochten, dit is dan ook een gang die hij erg moeilijk vind in de bak.
Wat zou ik daar tegen kunnen doen?
Niet dat ik Otto vaak rijdt, hooguit 1x in de twee weken, maar vaker zitten er veel meer weken tussen, en verder wordt hij weinig bereden (staat in het tuig) en als hij wordt bereden meer lekker recreatief zonder zadel met een losteugeltje en niet echt serieus
. Maar ben toch wel erg benieuwd wat ik een volgende keer het beste kan doen om hem niet meer zo plat door de bochten te laten gaan... Ik snap dat ik het niet helemaal weg kan laten gaan natuurlijk, doordat ik hem zo weinig rijdt, maar alle kleine beetjes helpen toch? Ben benieuwd hoe ik het de volgende keer kan opvangen, en wat ik eraan kan doen om hem te helpen wat stabieler en rechter te gaan lopen.
Oja, ik let bij hem helemaal veel erop dat ik niet mee kijk naar binnen in bochten en dergelijke, maar probeer dan vooral zelf zo recht mogelijk te zitten of soms juist iets meer naar buiten te hangen...
Alvast bedankt voor tips en commentaar