) Maar dit is dus echt het tegendeel!!
In stap is het echt een eitje om hem aan de teugel te rijden, hij loopt dan lekker en rustig. Maar wanneer ik ga aandraven gaat meteen die kop de lucht. Hij heeft een martingaal, wat blijkbaar dus niet werkt!
Maar wanneer hij zo loopt is hij super drammerig en trekt hij gigantisch. Dus ik wil hem daar ook naar beneden rijden..
Ik heb vaak gevraagd aan m'n instructrice hoe ik dat kan oplossen, want het voorwaarts rijden is het probleem niet. Maar het lijkt wel hoe meer ik contact zoek, hoe hoger hij gaat lopen.
M'n instructrice zei laatst dat ik te snel ontspan, te snel toe sta en te lief ben met m'n handen. Maar hij flikt me altijd als ik dan "zogenaamd' nog(!!!) meer contact zoek, dat hij meteen z'n scheur opentrekt waardoor het net lijkt alsof ik hem gigantisch in z'n mond aan het rukken ben.
Dus mijn vraag aan jullie is: Hoe kan ik hem toch nageefelijk rijden zodat hij meer onspant en minder drammerig word, en dat het er nog een beetje goed uitziet zonder dat hij z'n mond gigantisch wijd opendoet?
Alvast bedankt.
*ps. Het is niet zo dat ik niet weet hoe ik nageefelijk moet rijden hoor
, want met andere paarden lukt het wel gewoon, maar het gaat specifiek echt om dat hij z'n mond dicht houdt.

Helemaal vergeten te zeggen, maar het gaat hier gewoon om een manegepaard. Ik rijd weer manegelessen na tijdje lang bijrijdpaarden. Maar ik rijd bijna elke week op dit paard een uurtje, en dat is ALTIJD veel te kort, maar wil toch proberen om hem zo goed mogelijk te rijden.
Maar jullie begrijpen wel dat ik dus niet zomaar de hulpteugels kan gaan veranderen.