Het paard is inmiddels 6 en precies 1.70m. hoog. Hij is hoogbenig en elegant gebouwd. In het begin (toen ie 3 was) dacht ik, laat hem nog maar even in de wei omdat ie nog flink moest groeien. Als 4 jarige weer opgepakt, maar nog steed erg ongecontoleerd in z'n bewegingen. Wel een paar keer meegenomen naar een B wedstrijdje waar ie het perfect deed, maarja, dat is nog lekker simpel en er wordt nog niets gevraagd. Inmiddels is het dier 6 en nog steeds valt ie niet (of heel moeilijk een beetje) te sluiten in galop. Ik heb hem een paar maanden naar een springruiter gestuurd, in de hoop dat dat zijn galop zou helpen. Het heeft wat geholpen, maar toch blijft zijn galop, of eigenlijk het bewerken van zijn galop, een probleem.
Moet ik de moed maar opgeven en m'n energie in een ander paard steken? Ben je gedoemd te mislukken in de dressuur ring met een paard met een te grote galopade? Ik heb het wel een beetje gehad met deze. Of is het toch nog mogelijk dat paarden nog later gaan bloeien, hij is al 6.... Ik zie hem de komende jaren nog geen wissel springen, laat staan series! En als ie het al zo leren, dan zou ie met 4 galopsprongen om de pas alweer aan het einde van de diagonaal zijn! (okee das een beetje overdreven
)Nog trainings tips?
Hij kan overigens heel apart draven en is goed bewerkbaar in draf.

Volhouden dus!