) een echte beginner toen ik haar kreeg. Ik had alleen manege ervaring en van een scheef paard had ik al helemaal nooit gehoord. In het afgelopen jaar heb ik een hoop geleerd en zijn we mbv instructie al een heel stuk vooruit gegaan Ik krijg nu al weer een tijd les van een gediplomeerd instructrice. Momenteel oefenen we vooral veel met stelling en buiging, iets wat op de rechterhand perfect gaat maar wat linksom gewoon niet wil lukken. (waarschijnlijk door de scheefheid neem ik aan) Via bokt ben ik al aan een hoop info gekomen over scheefheid bij paarden, net als via de site van hoefkatrol.nl. Hier lees ik echter overal dat je met een scheef paard juist niet moet oefenen met stelling en buiging, iets wat helemaal tegenstrijdig is met mijn les
Mij instructrice zegt dat in principe ieder paard scheef is en dat dit er met de tijd uit moet gaan, dit is iig niet de eerste stap volgens haar. Toch lees ik overal, eerst die scheefheid eruit en dan pas verder met andere dingen. Behoorlijk tegenstrijdig dus
Hoe zit het nu werkelijk met een scheef paard? Ik wil natuurlijk niet het risico lopen dat de situatie door het oefenen van bepaalde oefeningen verslechterd
? Weet iemand misschien hoe dat precies zit?
Zeker omdat ikzelf nog niet bekend ben met behoorlijk wat dingen vind ik het enorm moeilijk om voor het juiste te kiezen.