Hoe leg je dát nou uit?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 11:02

Met je kont en buikspieren, ondersteunt door je dijbenen.

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 11:20

Klaar!!! Haha!
Ik kan het wel, maar ik weet niet hoe...

March

Berichten: 1851
Geregistreerd: 05-08-04
Woonplaats: Nes (Fryslân)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 11:06

lizjuhh schreef:
klinkt stom maar dit kun je toch ook zelf wel bedenken??


Ik doe voor kinderen bij ons op de camping ook wel eens 'lesjes'. Maar ik ben ook erg slecht in uit te leggen hoe ze het moeten doen hoor!! Ik weet het in mijn hoofd wel, kan het zelf in praktijk brengen, maar hoe zeg je dat tegen iemand anders.. Ik kan dat ook niet hoor!

missjoy86

Berichten: 52
Geregistreerd: 07-09-04
Woonplaats: hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 12:03

Ik vind het al heel knap dat je dat meisje les geeft....en ze leert zo in iedergeval de basis OK dan! en als jij en zij er plezier in hebben is er niks mis mee toch??

Gr joyce

esme
Berichten: 257
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: ede (gld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 11:46

ik geef mijn zoontje van zeven ook les op een shetlandpony en ik heb wel een diploma om les te geven maar dan blijft het toch moeilijk hoor. De shet is nogal eigenwijs en lui dus ik heb gewoon een longeerzweep erbij onder het lesgeven. En ook ik leg het uit als zijnde kom op joh probeer die tank (pony) eens met je been naar de omheining van de bak te duwen en als ze niet doorloopt knijp je met je benen tegen de pony en als ze niet reageerd geef je haar een tikje met de zweep achter je been. En met dat hij drukt met zn been laat ik de zweep horen en krijg je reactie. Daardoor heeft mijn zoon geleerd wat de bedoeling is en kan hij het oefenen. Ik rijd er ook vaak met mijn eigen paard naast en doe het dan voor. Een klein beetje overdrijf ik dan wel zodat hij de "hulp" ook goed kan volgen maar het werkt....

ghisje
Berichten: 538
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: op de grens van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 11:57

Ik geef zelf les op een manege en wat veel mensen uit het oog verliezen is dat het kinderen zijn. Een kind van 6 heeft vaak nog niet het besef bij wat ze doen dus moet je het beeldend brengen. Met kinderen van 6-8 jaar doen wij voornamelijk spelletjes en gymnastiek oefeningen om ze vrij op de pony te maken. Ze leren zo de pony aan te voelen. Grijp dus niet te snel naar iets wat msschien al 'te' is voor een 6 jarige.
Wil je het uitleggen, laat haar dan schommelen met een bal tussen haar knieen. Je moet dan met je zit naar voor duwen terwijl je je benen samenknijpt om de bal vast te houden. Vooral bij kinderen is het belangrijk om ze er een voorstelling van te geven. Net als met de handen, je houd je duimen aan de bovenkant en de vuisten gesloten, waarom? Omdat anders je kop met drinken leegloopt of omvalt. Vaak valt dan ineens het kwartje.