Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
. Terwijl we in de binnenbak al die problemen niet hebben. Ja , binnenbeen iets maar daar zijn we nu druk op aan het oefenen en dat gaat al de goeie kant op.
Heb wel eens met haar in het weiland gereden terwijl in het weiland daarnaast 2 paarden aan het galopperen waren. Die konden met hun neus over de draad heen wat ze dan ook deden. Dat vond ze in het begin iets eng , maar na 3 rondjes hield ze gewoon haar hoofd weer bij het werk. Het vreemde vind ik ook dat het de ene keer wel goed gaat en dan loopt ze echt keurig , maar de andere dag is er weer geen land mee te bezeilen. Jammer genoeg gaat het vaker verkeerd dan dat het goed gaat.
, maar zoals het woord gaat , een stang is zo hard als de hand van de menner / ruiter) Maar het is meer voor een vergelijk of dat het aan het bit ligt of dat het probleem ergens anders zit. 

kosten. Al zit het wel in m'n hoofd zeker als het zo door blijft gaan. Ik doe regelmatig verschillende dingen met haar dus verveling zal het niet echt wezen , rijden doe ik ong. om de dag , tussendoor longeer ik en maak ook buitenritten (zowel onder het zadel als voor de wagen ) maar dan luisterd ze wel
(tijdens buitenritten , dan is er nog meer afleiding dan in een weiland.
. Als een paard uit evenwicht is/ in voorhand of naar links/rechts over schouder valt, dan is deze vaak heel loperig/ niet meer te stoppen/ dwars ...
We willen toch samen leuk rijden
en heb geen zin in vechten en omdat het alleen standaard op die 3e dag bleek te zijn, heeft ze dan rust of ga ik vaker buiten rijden
...
en het hoeft toch alleen een paar keer of tot het wel lukt. Dat hoeft dan toch niet heel prijzig te worden en misschien hoef je dan tenminste niet zo lang te dubben en komt de geweldige tip
wel heel snel
Ibbel schreef:Kan het niet zo zijn dat je paard het gevoel heeft dat ze minder grip heeft op het gras dan wanneer ze in een bak op zand (of wat dan ook) loopt. Als ze het gevoel heeft dat het gras een beetje glad is gaat ze zich misschien spannen uit onzekerheid over mogelijk uitglijden. En heb je eenmaal spanning in je paard, dan worden ze meestal moeilijker te sturen enz.
Als je paard op ijzers staat, zou je een keer met kalkoenen kunnen rijden om te zien of dat uitmaakt.
daar had ik nog niet aan gedacht
, maar is zeker waar
. Bij iets minder evenwicht of minder stabiel paard is gras net de onzekere factor waardoor ze gespannen kan worden en e.e.a. veel moeilijker lukt
daardoor mogen we nu wel bij onze instructrice in de bak gaan oefenen als ze geen lessen heeft
(woont maar 15 minuten stappen van ons vandaan
)