Heb getwijfeld of ik het wel hier neer zal zetten , maar ik doe het toch maar...
Ik heb altijd gereden ,vanaf mn 6e tot mijn 12e , daarna ben ik 5 jaar gestopt omdat ik het niet leuk meer vond, toen stond Splash opeens voor mijn neus en ben ik weer begonnen !
Het rijden zat er nog wel 'in', maar erg diep zeg maar
Heeft een hele tijd geduurd voordat ik weer lekker in het zadel zat , rijden ging goed , was leuk , had er weer plezier in , totdat Splash heel erg met me ging kl*ten(ander woord heb ik er even niet voor) , zodra ik de concentratie verloor , of ik mn been van hem afhaalde , schoot hij ervandoor en ging hij netzolang door totdat ik er af lag , dat was niet zo moeilijk , bij de raarste sprongen verkrampte ik en probeerde ik in alle macht te blijven zitten , soms lukte het .. soms niet 
De laatste 2 keer , niet zo lang geleden , ben ik echt onwijs gelanceerd , hij was echt gemeen ! Ben toen ook heel hard neergekomen , had niks , helemaal geen pijn , niks .... was alleen flink geschrokken...
En nu , na mijn vakantie , durf ik alles , maar ik durf niet meer te galloperen , ben zo bang dat ik er dan weer vanaf val , dat ik weer richting het hek cross.....

Ik rijd wel , maar laat een vriendin van mij dan galloperen , heb ook les genomen op een fjord , maar ook daar durfde ik het niet , nu heb ik donderdag les , weer op die fjord , en nu MOET ik het vanmezelf , ik MOET galloperen , want nu blijf ik het uitstellen en durf ik het helemaal niet meer..........
Iemand tips/ervaringen ? Het gevoel dat ik nu heb als ik moet aanspringen in galop is net alsof ik van een flat moet springen ofzo....
Man , dat beest heeft energie voor een dag lang zeg , niet normaal ! Na een uurtje rijden is hij nog niet bezweet of moe , ik rij altijd min. 1,5 uur of langer....