is dus weer vet klierig sinds ze niet meer elke dag gereden word. Het ging heel goed, totdat ik een klein inschattingsfoutje maakte met een groot paard en een net iets te lage deur en een paar seconden later met gekneusde ribben zat (voor details, pb
) en ik dus even niet kon rijden. Na drie weken had ik genoeg van het stilzitten en ben ik er weer opgestapt, en het ging zowaar goed. Nou jah toen brak dus die warmteperiode aan, en aangezien ik niet zown warmtefan ben, heb ik niet veel gereden omdat ik het te warm vond. En ik wil dat ze eraan went dat ze niet meer elke dag gereden word want ik heb het straks ook niet meer aan tijd. Nou jah maar nu is ze dus weer stont en de stront en de stront vervelend, met hele grote hoofdletters...
Alles af willen snijden, bokken, klieren met haar hoofd, schudden met haar hoofd, onder de druk uit proberen te komen, echt zooo irri, het ging gister wel weer aardig goed, maar ik word er weer zo ziek van.
En ook dat ik constant druk moet houden op de buitenteugel omdat ze anders weer lekker gaat afsnijden enzo en dan ze lekker met haar hoofd naar buiten loopt. Kijk ze hoeft echt niet aande teugel te lopen ofzo, maar wel gewoon met haar hoofd voor haar uit.
Het kan niet liggen aan geen variatie, ik probeer zoveel mogelijk dingen te doen en niet elk rondje hetzelfde te doen zeg maar en lekker voorwaarts. Heeft iemand tips voor mij???
(ik hoef geen hulpteugelachtigiets tips
) 
En dan ook helemaal geen tijd zeg maar, ik ben de enige die wat met de paardjes daar doet...
) dus die tweede bijrijder weet ik niet of dat nog wel nodig is, maar ik denk dus wel dat het nog wel een tijdje duurt voordat ze weg is. Maar jah dat weet je natuurlijk niet. Ik zal vanmiddag even kijken hoe ze is. Ze heeft gister niet gelopen.