dat nu 3 weken van mij is, probeert me uit en wil de baas spelen. Maarja slecht baasje dat ik ben, laat dat natuurlijk niet toe 
Het begon zondag, ik was lekker aan het stappen.
Wat voltes en andere oefeningen voor stelling te krijgen en hem zo te doen ontspannen.
Alles ging goed, tot meneer opeens omhoog sprong en weg galopeerde, paar meter verder waren we alweer aan het stappen. Wat later deed hij het weer en liep bijna met mij een hindernis omver
Dan heb ik hem een klap op zijn nek gegeven en het was toen gedaan.Als ik toen wou draven, wou hij altijd maar sneller en sneller, dus moest hij stappen van me en weer draven en als hij weer sneller wou gingen we terug stappen. Dat ging goed, hij begreep het snel.
Nu kwam er een meisje en die zei dat ik juist moest draven en hem moest laten verruimen enzo, dus ik laat hem verruimen, was hij bijna niet meer te stoppen.. "ooh wat loopt hij mooi" terwijl meneertje niet luisterde naar ophoudingen
"maak hem maar moe"Maandag had ik les, maarja dan is hij natuurlijk braaf. Hij weet het heel goed wanneer er iemand in het midden staat
Ik vertelde dus van zondag en hij vond dat ik goed heb gereageerd met dat laten stappen.Dinsdag was hij op wandeling ook strontvervelend, hij is een keertje weggeschoten in galop.. Dus wandelen stellen we even uit tot hij weer braaf kan zijn in de bak.
maar hoe zouden jullie het oplossen?
Ben benieuwd hoe hij vandaag zal zijn