LuvdaTossa schreef:Handen hoef je niet stil te houden, niet voor de training iig. Ik had juist een hele stille hand en moest meer mee gaan met het paard. Je moet het paard blijven begeleiden waar het heen gaat. Je zet anders snel je hand te vast. Door te zeggen houd je handen stil, ga je ze juist verkrampen en ben je nog verder van huis.
Let goed op je bovenarm/elleboog, daar moet geen spanning zijn. Dan kun je je handen mooi laten meebewegen met de bewegingen.
Dit is zeker waar ik ben ook te druk met mijn handen en ook als mijn paard al loopt waar hij moet lopen .
heb zelf ook gemerkt dat ik als ik te gefixeerd ga letten op mijn handen stil houden ik juist heel verkrampt wordt in mijn bovenlijf (schouders en ellebogen) en ik dan mijn paard juist veel meer hinder .Met als resultaat dat ik het rijden met mijn gevoel kwijtraak .let nu gewoon op dat ik wel goed toesta en probeer op te letten dat ik mee blijf gaan in haar bewegingen iedereen heeft een zwak punt wat je zeker moet verbeteren maar het moet niet tenkoste gaan van je gevoel.