Hoe krijg je een stopper weer aan het springen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 21:54

Asten Heusden is dan goed voor je te doen, ligt vlakbij Eindhoven, je hoeft er nergens lid van de zijn. De Witte Valei heet het daar. (Onze overburen) Asten is Manege Heiligers daar staat vaak een erg leuk parcours, hier zeggen ze wel eens als een jong paard daar braaf rondgaat dan lukt het overal, er staat altijd veel te kijken.
Verder veel dingen in het trainingparcours blijven vernieuwen of aanpassen. Zeiltjes, tonnen, autobanden, strobalen. Veel verzinnen zodat ze nergens meer van opkijkt.

Noucca
Berichten: 220
Geregistreerd: 24-01-04
Woonplaats: viva Belgica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-04 22:00

Marliesje schreef:
Asten Heusden is dan goed voor je te doen, ligt vlakbij Eindhoven, je hoeft er nergens lid van de zijn. De Witte Valei heet het daar. (Onze overburen) Asten is Manege Heiligers daar staat vaak een erg leuk parcours, hier zeggen ze wel eens als een jong paard daar braaf rondgaat dan lukt het overal, er staat altijd veel te kijken.
Verder veel dingen in het trainingparcours blijven vernieuwen of aanpassen. Zeiltjes, tonnen, autobanden, strobalen. Veel verzinnen zodat ze nergens meer van opkijkt.


Fantastisch Haha!
Zoiets heb ik nodig en ik ga er zeker gebruik van maken Lachen
Heb je eventueel een internetadres ofzo van daar?

Wat het trainingsparcours betreft jah..
Het is niet van mij, dus veranderingen liggen zowiezo niet in mijn handen, maar er staat echt veel hoor!! (en het wordt af en toe ook veranderd, maar dus niet met mijn medezeggenschap.. ben al heel blij dat ik er mag rijden zo goedkoop!!)
Als ik eraan denk neem ik volgende keer mijn digi mee, dan neem ik wel een paar foto's van de maffe dingen die daar te vinden zijn. Denk niet dat velen hetzelfde hebben Knipoog

Ik denk eerlijk gezegd dat ik haar net iets te lang heb laten profiteren van het feit dat ze bang is (was) (ik heb het misschien te makkelijk gebruikt als excuus? ) en dat dat nu het grootste probleem is.
Ik ga nu proberen om echt enorm consequent en streng te zijn op parcours in de hoop dat ze zo langzamerhand toch leert dat ze het toch zal moeten.

Liess__
Berichten: 2033
Geregistreerd: 14-08-04
Woonplaats: De Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 23:24

Maak anders met al die hekjes en bloempottenmonsters Tong uitsteken een hindernis parcour met 2/3/4 sprongen en steeds hoger Haha! . En ook steeds meer spullen, ook vlaggetjes, amar misschien kan je wel niet aan die spullen komen, maar dan zou ik het echt niet weten sorry. Verdrietig Ach gut

Groetjes liza Tong uitsteken

Noucca
Berichten: 220
Geregistreerd: 24-01-04
Woonplaats: viva Belgica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-04 08:16

Even een kleine update :d
Gisteren had ik weer jumping, en ben deze keer met scherpere sporen geweest.
Goeie zet bleek, want ik was nog wel uitgesloten, maar wel pas op de voorlaatste sprong, waar ik haar daarna ook over had gekregen.
Ze heeft allerlei 'enge' hekjes en blokken gesprongen zonder al te veel problemen, dus ik zie het weer helemaal zitten..
Moet nu alleen zien dat ik een tijdje zo agressief blijf rijden en haar geen tijd geef om te stoppen en dan komt het goed Haha!

Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 16:06

mijn pony heeft ook een tijd lang niet willen springen op wedstrijden. Met training sprongen we zonder enig probleem 1.30 M, maar op de wedstrijd wilde ze nog geen 50 cm.

Ga lekker oefenparcoursjes rijden, al is het maar 20 cm. Zodra ze rond gekomen is, klaarstaan met wortels of iets waar ze dol op is! en dit rustig opbouwen, en veel belonen!

pevoco

Berichten: 190
Geregistreerd: 12-04-04
Woonplaats: de manege

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 16:22

Ik zou gewoon eens een tijdje stoppen met springen en dressuur gaan rijden en buitenritten maken om daarna de draad weer op te pakken.

skara

Berichten: 1250
Geregistreerd: 20-06-04
Woonplaats: 't stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 16:47

Misschien wordt ze wat ongemakkelijk van de drukte die er op een wedstrijd heerst. Je kan niet meedoen aan de wedstrijd maar gewoon met je paard op een ontspannen manier tussen de mensen en de paarden rondlopen, zodat ze daar aan went. Of buitenritten maken om ervoor te zorgen dat ze niet bang is van verkeer, een groepje mensen, vrachtwagens, allerlei geluiden,...

In Arendonk kun je elke dindsdag een oefenjumping doen voor 5 euro.

Noucca
Berichten: 220
Geregistreerd: 24-01-04
Woonplaats: viva Belgica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-04 17:32

@maartjuh

Zoals ik in dit topic al vrij vaak gezegd heb: ik weet in Belgie bijna geen oefenparcours zijn..
Weet er intussen 1 in Wuustwezel en blijkbaar in Arendonk ook en daar ga ik zeker gebruik van maken, maar elke keer op dezelfde plek gaan oefenen dat heeft geen zin.

@pevoco: been there done that... stoppen met springen haalt echt niets uit, dan begin ik weer van waar ik gestopt ben.. als je trouwens mijn laatste update gelezen hebt (paar berichtjes hierboven), weet je dat het nu beter gaat, en ik ga echt niet stoppen op een moment dat het beter gaat
Zou heeeeel erg dom zijn van me!!
Dressuur en buitenritten doen we trouwens zowiezo ook nog, dus het is niet dat ik enkel spring.


@Skara: de drukte zal er niks mee te maken hebben, aangezien ze al vanaf haar 4 (ze is nu 8) regelmatig op wedstrijd gaat en zelfs daarvoor ook als gezelschap is meegegaan en twee keer naar een keuring. Ze heeft al fantastisch dressuur gereden op wedstrijd, en er rondlopen en zelfs het inrijden tussen een hele bende paarden zorgt echt voor heel weinig problemen.
Buitenritten maakt ze zeer frequent (minstens twee keer per week) omdat ze ook in de hippotherapie wordt ingeschakeld en daar worden nogal eens wat buitenritjes gemaakt. Zowel op bekend als onbekend terrein.
Die oefenjumping in Arendonk, zou je me eventueel kunnen pb'en ofzo waar en wanneer (uren,) die juist plaats vindt? En moet ik me daarvoor inschrijven of kan ik gewoon daarheen rijden?

Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 12:51

Noucca schreef:
@maartjuh

Zoals ik in dit topic al vrij vaak gezegd heb: ik weet in Belgie bijna geen oefenparcours zijn..
Weet er intussen 1 in Wuustwezel en blijkbaar in Arendonk ook en daar ga ik zeker gebruik van maken, maar elke keer op dezelfde plek gaan oefenen dat heeft geen zin.

Sorry, ik heb daarover heen gelezen..

Wat ook vaak helpt is 3 maanden niet springen. Misschien is de lol er gewoon af..

Noucca
Berichten: 220
Geregistreerd: 24-01-04
Woonplaats: viva Belgica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-04 15:39

maartjuh schreef:
Sorry, ik heb daarover heen gelezen..

Wat ook vaak helpt is 3 maanden niet springen. Misschien is de lol er gewoon af..

Geeft niet hoor, maar ik geloof dat je nog over wat heen gelezne hebt Knipoog
Ik heb al regelmatig pauze genomen (ben nu eind juni na een noodgedwongen pauze van een half jaar terug begonnen) dus ik denk dat ik ondertussen al met zekerheid kan zeggen dat dat niet werkt bij haar.
Zowiezo krijgt ze deze winter weer een pauze omdat ik drie maanden naar het buitenland ga, maar dat is pas in februari.
Tot dan zal ze echt wel moeten springen.
Maar zoals ik al zei: er is verbetering in zicht, dus ik denk als ik nu effe heel erg doorzet dat ik haar er wel doorheen krijg.
Zoals de zaken nu staan is me heel duidelijk dat het enkel en alleen profiteren was op het einde...
Ik moet nu gewoon heel consequent blijven springen op die manier en mijn aandacht niet laten verzwakken en dan lukt het me wel.
Toch bedankt iedereen om mee te denken Lachen