Ik rij ca 3 keer in de week een half uur met hem (dit ga ik vanaf volgende week uitbreiden naar 4 keer) en wil hem absoluut niet met zweep en/of sporen rijden. Nu weet ik dat hij het wel kan, netjes op mijn been reageren en voorwaarts lopen, alleen het doen is af en toe een tweede.....Als hij echt zin heeft (dus niet met het warme weer) hoef ik mijn been aan te leggen en hij gaat, alleen is het nog iets vaker de andere kant op en is hulp nodig.
Mijn vriend of instructrice staat met de longeerzweep in de bak, alleen staan is voldoende, maar dat moet toch ook een keer over zijn. Nu ben ik het op dit moment met een zacht touw aan het proberen om dat tegen zijn flanken te bewegen. Dit is een Monty Roberts manier. En op zich werkt het wel, maar ik wil toch hier nog even vragen:
Wie kent het "probleem", ik heb de tijd met hem, maar af en toe....
En wie heeft er tips. Quest is een relatief lui paard en toch ook wel wat eigenwijs af en toe. Alvast bedankt voor de evt. tips.
Bij een jong paard moet je consecuent blijven of hoe je dat ook schrijft een tikje op zijn tijd maakt niet uit en als die het dan goed doet belonen 

.
[size=12]