Aqua8horse schreef:Ach, laten we eerlijk zijn meiden: wie is daar nu niet mee bezig.......dat is toch rijkunst
Of soms het gebrek eraan
Maar idd.... dat is wel de basis van het rijden denk ik.
Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne
Lovely schreef:Richtje, neem maar van mij aan dat je af en toe euforische momenten hebt omdat je paard laat merken dat ie iets begrepen heeft en dus weer iets knaps kan, maar er zijn veel méér momenten dat je je afvraagt wat je in vredesnaam fout doet omdat het lijkt alsof niets meer wil lukken. Zo word je iedere keer weer terug gezet en moet je weer 'opnieuw' beginnen om weer een stapje verder te komen.
Aqua8horse schreef:een oplossing bestaat niet uit het weten van het probleem en de oorzaak (zou overigens wel erg makkelijk zijn in oa. de geneeskunde). dus je wiskundige(?) vergelijking klopt niet.oplossing = probleem + oorzaak
Lovely schreef:Wiskunde gaat in concreto nergens over. Of je moet je iets voor kunnen stellen bij wortel-3.
Aqua8horse schreef:Ik denk dat dus het verschil in rijden is Als ik een probleem heb analyseer ik het van te voren. Uiteraard, maar dat heb ik ook al eerder gezegd, is het opklossen een combinatie van logica en gevoel, waarbij het gevoel zeker net zo belangrijk is. Maar tijdens het rijden voel ik wat er gebeurd en analyseer ik het ook.
En iedereen kan leren paardrijden...dus ook de mensen zonder wiskunde knobbel
gijsenkim schreef:Dit snap ik niet carole, Als ik een probleem constateer met rijden dan moet ik daarop reageren........ later als ik allang afgestapt ben dan ga ik het pas analyseren.
Hoe kan je een probleem dat zich voordoet eerst analyseren en dan erop reageren?
SuperPepeijn schreef:in principe, G&K, als je alles al 100.000 keer opgelost hebt, kan je acuut reageren. dat heeft mi. weinig meer met het zoeken naar een oplossing via de oorzaak en het probleem te "analyseren" of wiskundig geratel (hoewel het ontzettend interessant klinkt natuurlijk ), maar gewoon met ervaring.
gijsenkim"]
Begrijp ik maar carole analyseert dit van te voren......... ik reageer eerst en analyseer later.
[/quote]
Maar je zegt eerder dat jij pas analyseert na het rijden.
[quote="gijsenkim schreef:Als ik een probleem constateer met rijden dan moet ik daarop reageren........ later als ik allang afgestapt ben dan ga ik het pas analyseren. .