aan de teugel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
laurae

Berichten: 1530
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 23:20

Heb je ook wel weer gelijk in. Maargoed, als je echt niet meer geld hebt dan zou dit een oplossing kunnen zijn. Als het goed is krijg je voldoende leerstof mee om te beseffen hoe je de volgende keer correct(er) kunt losrijden.

roni
Berichten: 143
Geregistreerd: 11-07-04
Woonplaats: het ven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 15:01

heb je wel les gehad in het western vraag ik me af of heb je zelf een beetje lopen klooien Knipoog niet rottig bedoeld hoor .maar ik denk dat jou basis training western niet gelukt is basis basis dat is alles in de sport of je nu dresuur rijd of springt alles komt terug op de basis.en met een goede instructeur western rijden was jou paardje echt niet gaan staken dat is mijn mening. Haha! heb meer gedult en probeer je paard te begrijpen.het ligt toch meestal aan de ruiter niet aan het paard. OK dan!

ancy_is_cool
Berichten: 62
Geregistreerd: 05-08-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 20:46

Hooi!! Wat jammer dat je paard niet meer western wil rijden!!
Maar je kan natuurlijk alleen western rijden.. maar probeer nu idd maar ff dressuur. En als dat een beetje goed gaat kan je natuurlijk oo kwel eens weer proberen western te rijden. Rij (zou ik zeggen) niej alleen maar de zelfde dingen. Dat is voor je pony(paard) niej leuk.. Jij doet toch ook niet elke dag hetzelfde. Misschien vind je pony het daarom niet leuk meer om western te rijden. En je kan hem ( zoals iemand anders al zij) ook gewoon ff een paar daagjes lekker vrij geven.. Zet um in een weilandje en kom um wel lekker knuffelen enzoo... maar dan heeft je pony ook weer lekker plezier. En wat dat aan de teugel betreft... Ik heb het zoo geleerd

Rij je pony aan het begin lekker los. Rij veel voltes enz. Neem dan best wel wat druk op de buitenteugel, en geef met de binnenteugel kneepjes.
Ik zelf vind het makkelijk om dit op een volte te beginnen. Drijf heb nog steeds goed naar voren. Als je merkt dat je pony gaat kanbbelen en omlaag gaat.. een beetje druk verminderen met de binnenteugel.. en daarnaar weer voorzichtig verder gaan.

Noujah.. ik heb weer lekker veel getypt!! Haha! Haha! Haha! Haha! Cool Cool Ach gut *LOL* OK dan! Veel suc6 he!?!?

xXxSANNExXx
Berichten: 11
Geregistreerd: 07-08-04
Woonplaats: noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 19:31

trekken in de mond! een western paard kan dat wel hebben! als je gaat spelen kom je er nooit!!!!!!

xCipaEnRubyx

Berichten: 100
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Noord- Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 19:50

xXxSANNExXx schreef:
trekken in de mond! een western paard kan dat wel hebben! als je gaat spelen kom je er nooit!!!!!!


daar ben ik het niet meens, als dit paard het niet gewend is om aan de teugel te lopen moet je niet in ene in de bek gaan rukken!!! Boos! hartstikke fout dus!!!

sjokkemeule

Berichten: 1012
Geregistreerd: 01-06-04
Woonplaats: Geesteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 20:09

xXxSANNExXx schreef:
trekken in de mond! een western paard kan dat wel hebben! als je gaat spelen kom je er nooit!!!!!!


Een paard mag je NOOIt in de mond trekken, er is een verschil tussen een ophouding maken, en in de mond gaan zitten scheuren. Geen ENKEL paard kan dat hebben, Voorwaarts- Neerwaarts, die achterhand activeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 21:36

xXxSANNExXx schreef:
trekken in de mond! een western paard kan dat wel hebben! als je gaat spelen kom je er nooit!!!!!!


OK dan! Nee jij hebt 'm door, dat zijn de fijnere adviezen
En als hij dan niets meer wil moet ' ie zeker theezakjes op z'n hals hebben, of als hij een zere bek heeft moet ' ie zeker kippensoep eten en thee drinken?

Jongens neem toch allemaal eens fatsoenlijk les! Arme, arme paarden die met jullie allemaal moeten werken!

sjokkemeule

Berichten: 1012
Geregistreerd: 01-06-04
Woonplaats: Geesteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 21:37

Sonja schreef:
+:)+ Nee jij hebt 'm door, dat zijn de fijnere adviezen
En als hij dan niets meer wil moet ' ie zeker theezakjes op z'n hals hebben, of als hij een zere bek heeft moet ' ie zeker kippensoep eten en thee drinken?

Jongens neem toch allemaal eens fatsoenlijk les! Arme, arme paarden die met jullie allemaal moeten werken!

AMEN

Babeth

Berichten: 9333
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Jupiter, FL, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 23:10

xXxSANNExXx schreef:
trekken in de mond! een western paard kan dat wel hebben! als je gaat spelen kom je er nooit!!!!!!


Het valt mij op dat jij constant precies alles anderom doet.
Net als met dat opstijgen. Dat je je binnenteugel eraan moet houden, terwijl het juist de buitenteugel is..

Sorry maar als je geen verstand hebt, hou dan je mond.
Sorry als het bot overkomt.

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 00:05


Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 00:09

Dit onderwerp wordt ook al in de FAQ besproken, verder is iedereen het er wel over eens dat de enige manier om dit probleem op te lossen, het vinden van goede instructie is.
Vandaar dat er nu een slotje op gaat.