carelco is nog jong en luisterd nog niet echt super naar hetinhouden, hij is heel erg vooruit.
heeft iemand tips zodat ik op de wedstrijd toch op X kan halhouden en geen meter er na ?
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

), dan eerst een halve ophouding om hem voor te bereiden dat er een tempoverlaging komt, dan je overgang naar de stap (enkele passen voor X), even de hand ontspannen zodat je een vloeiende overgang hebt en je niet door blijft trekken tot halt (meestal komt de neus dan ook omhoog) en dan pas echt je hulp voor het halthouden geven. Je brengt hem zo als het ware stukje bij beetje naar het halthouden toe zonder teveel spanning in de hals te krijgen. Als je dat steeds zo oefent, heb je kans dat hij zichzelf zo al voorbereid op het halthouden, je begint eigenlijk al nadat je de wending bij A hebt afgerond en je paard rechtgesteld is. Het kan natuurlijk even duren voordat je rem echt werkt.... Gewoon blijven oefenen dus. Succes!

hij doet telkens toch nog een paar stapjes waardoor de overgang alles behalve vloeiend is, ik verwacht er niet veel van, tis voor beide de eerste wedstrijd, maar zou het leuk vinden als ik niet te fel af ging
pharagirlke schreef:goed 1 augustus wedstrijd, dan moet je bij c in draf binnenkomen en op x halthouden, maar dat lukt me niet
carelco is nog jong en luisterd nog niet echt super naar hetinhouden, hij is heel erg vooruit.
heeft iemand tips zodat ik op de wedstrijd toch op X kan halhouden en geen meter er na ?

En niet gaan hangen aan die teugels, maar ophoudingen.