In het begin stappen, lekker met de hals naar beneden werken. Daarna oppakken en aandraven. Hij is soms nogal hangerig op de linker hand maar dat viel dit keer mee. In de overgangen van stap naar draf gooit hij zijn hoofd wel steeds omhoog en met uitgestrekte draf blijft hij niet nageeflijk maar hup koppie de lucht in en als ik hem terug neem is zijn koppie weer naar beneden. Daarna de galop. Rechtsom ging goed maar hij plofte wel giga met zijn benen.
Stampvoetend galloperen zeg maar. Maar verder galoppeerde hij wel mooi door. De linkergalop ging echt oliebol. Met het aangalloperen maakte hij een sprongetje, koppie omhoog en hup gallop. Het tempo was heel vreemd. Niet voorwaarts (denk ik) maar ingehouden, tenminste zo voelde dat aan. En het gevoel was dat hij minipasjes maakte in de galop. Echt een heel vreemd gevoel. En hij liep in de volte linksom erg naar buiten. Nu weet ik niet of dit het gevoel is dat zijn achterhand eronder is ja of nee. Hij schuimde wel als een gek en hij bries ook (men zegt als een paard ontspanen is dat ie dan gaat briessen??) Ik kan het gevoel niet thuisbrengen of ik op de goede weg ben of totaal niet. In de les voelt het weer anders aan dus kan ik het ook niet navragen. O, en in de galop is hij ook steeds aan het hoofdschudden?
Vreemd of niet?