Nieuwe trucjes...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-01 22:36

De laatste tijd gaat het met rijden best goed. Andrew wordt steeds makkelijker met nageven, ook met halthouden en in de overgangen. En zolang ik de energie op kan brengen om consequent te zijn gaat het voorwaarts rijden ook steeds beter.
Maar hij heeft ook ontdekt dat als hij zich oprolt, dat het makkelijker voor hem wordt, dat is nieuw! Tjonhge, wat kost het dan een moeite om die nek weer naar boven te rijden en die neus weer naar voren te krijgen zeg!!! Hij lijkt dan wel een elastiekje Knipoog
Afijn, beter dan al die stugge ezel's en ezels van vroeger... Maar dan merk ik wel dat we er nog niet helemaal zijn wat betreft gehoorzaamheid voor het been *LOL*

Oh ja, nog iets... in de linkergalop, als ik hem meer verzamel, dan gaat hij soms in verzet (niet met dikke kop), hij zwiept met z'n staart, oren wat heen en weer, soms een bok en soms springt hij over. Zoe dit komen omdat hij het moeilijk vind qua spieren, of zou hij last van een been hebben. Hij doet dit alleen als hij echt goed rond stappeert, mooi terugkomt en je het gevoel hebt alsof hij echt buigt in de achterbenen (gaat zitten) Het rijd heerlijk, maar ik wil hem geen "pijn" bezorgen. Op de rechterhand geen problemen...

Nikita

Berichten: 950
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 14:45

Als hij zich oprolt wordt het zeker makkelijker voor 'm, op het moment dat ze dat doen zijn ze nl. niet meer aan het bit, maar onttrekken ze zich (door erachter te gaan lopen) van je hulpen. Ik zou als ik jou was dit oplossen door idd meer oprichting te vragen vanuit de voorwaartse hulpen. Het gaat erom dat ze 'aan' het bit zijn en dan maakt het nieteens zoveel uit of dit vóór of achter de loodlijn is, als ze zich er maar niet aan onttrekken dan ben je (zoals je zelf ook al zegt) de voorwaartse impuls kwijt.

blackarrow
Berichten: 32
Geregistreerd: 04-10-01
Woonplaats: zwanenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 16:13

ik ben het erg met de vorige eens en met de galop moet je op een volten blijver rijden en overdreven steling vragen dan heb je minder kans dat hij overspring maar zorg er wel voor dat hij niet aan de buiten kant weg valt want dan ben je hem kwijt
suc-6 Knipoog

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-01 11:32

Het grappig is, dat hij het juist! op de volte doet, als je veel stelling vraagt (kleinere volte) Ook als je hem te plots omtrekt, maar dat is logisch, want dan valt hij over de schouder weg, en dan vliegt die achterhand ook uit... Inderdaad ie buitenkant erbij houden dus... Lachen