Ik wil jullie wat vertellen maar weet niet precies waar het hoort dus plaats het maar hier.
Ik wil graag jullie mening horen over hetvolgende wat ik jullie ga vertellen.
(Het gaat niet om mij hoor.)
Ik ken een meisje die behandeld paarden altijd op precies de verkeerde manier.
Als zij een paard aan de teugel wil hebben gaat ze als een gek lopen trekken, en als het paard terug gaat trekken word het dier flink gestraft. (Trappen onder de buik, extra rukken in de mond ect.)
Ze gebruikt ook een halstertouw om nog eens extra an te gaan lopen trekken.
Op een gegeven moment was het zo erg dat de hele rug vastzat en er een therapeut bij moest komen.
Nou na een tijdjes was de rug weel lekker los, en ja hoor dat meisje gaat gewoon lekker door met trekken en plukken en mishandelen.
Mensen wat vinden jullie hier nou van?? Het paard is niet eens van haarzelf!! En ze behandeld elk paard zo!!
Wat zouden jullie in zo'n situatie doen?? Ik wil dat kind nu het allerliefst gewoon helemaal kapotslaan!! Hoe kun je nou zoiets doen????!!!!
Zeg even wat jullie ervan vinden.

Groetjes Babeth

misschien zou je er heel voorzichtig iets van moeten zeggen maar nietmet zoveel woorden je kan bijv zeggen: ''misschien als je iets minder in de mond trekt is zij ook rustiger met har hoofd...'' probeer het eens te zeggen maar gewoon heel erg voorzichtig..ik weet niet of het een vriendin van je is maar als het niet zo uis ik het gewoon recht in haar gezicht zeggen en zeggen wat jij er van vindt en laten merken dat je het er niet mee eens bent!