Nageeflijkheid
Goed achterbeengebruik
In evenwicht
Goede aanleuning( zeer zachte mond)
Dit bovenstaande bezitte hij allemaal, ook bij recessieve en progesieve overgangen, en bij de meest ing. figuren ging er geen van de bovenstaande dingen verloren.
Maar een week of 2 geleden werdt hij steeds stugger, viel uit elkaar etc. toen heb ik hem 5 dagen vwnw gelongeerd met gogue en balkjes( om de dag) maar nog geen verbetering.
Toen ik er vandaag opstapte herkende ik hem niet meer terug, hij luisterde niet, viel uitelkaar, slingerde, was continu afgeleid, had een zeer stugge mond, en de achterhand bungelde er maar achteraan.
Ik heb hem zoals gewoonlijk van voor naar achter gereden, veel overgangen, figuren, binnenhoefslag etc. Maar niets hielp. Boos worden ook niet, rustig blijven ook niet. Kortom... barst maar los
Het is geen medisch probleem, en morgen heb ik weer les, maar zou ook graag jullie mening willen horen..
Als de ruiter iets fout doet vind ik dat je paard zich er ook tegen mag keren. Want meestal ligt het aan de ruiter en niet aan het paard. Iedereen maakt nog steeds fouten. 
, en mijn proef oefenen enzo. Werkt niet. Maar ... stap ik er zonder verwachtingen op als ze hengstig is, om haar alleen wat beweging te geven, loopt ze gewoon goed, alsof er niets aan de hand is. Ik heb ook zelf wel eens een wedstrijd verknalt door mijn verwachtingen te hoog stellen. Het was een tweedaags concours waarbij ik op de eerste dag 2x eerste was geworden. Ik wilde dus per sé heel goed rijden op de tweede dag, wie weet, kon ik nog wel eens kampioen worden
! Afijn, door te hoge verwachtingen, veel te zenuwachtig, alles ging fout! Kortom, ik verwacht nooit meer wat, ik ga gewoon rijden, en ik moet zeggen dat ik net als Marloezzke nu ook altijd met een goed gevoel afstap
.