Ik ben nieuw hier! Ik ben Sofie en ik ben 14 jaar. Ik rijd M1 met mijn pony. Alleen lopen we sinds we M1 rijden tegen een probleem aan waar we eerder geen last van hadden...
Ik zal even bij het begin beginnen; ruim 3 jaar geleden kreeg ik mijn, toen 7-jarige, pony Giorgio. Een ontzettend mooie ruin. Hij had daarvoor enkele keren een M-proef gelopen, maar dat meisje werd te groot voor hem.
We hebben enkele maanden later startkaart aangevraagd (daarvoor had ik nog nooit wedstrijden gereden o.i.d.). We gingen als een speer. We behaalden veel winstpunten en prijzen. De B en de L1 zijn we gemakkelijk doorgereden. Tegen de tijd dat we L2 gingen starten, zijn we ook begonnen met privé-lessen. 1x in de week, bij een ontzettend leuke vrouw die me veel heeft geleerd (en dat nog steeds doet!).
Ook de L2 zijn we vrij snel doorgekomen, maar in de M1 ging het veel en veel minder (niet dat dat een ramp opzich is, maar er is een reden voor die wil ik graag proberen op te lossen..). We hebben altijd met een zweepje gereden, die ik eigenlijk vrijwel nooit hoefde te gebruiken, maar die ik 'in geval van nood' even kon gebruiken om bij te 'tikken'.
In de M1 mag je niet meer met een zweepje rijden. In het begin maakte dit niet veel uit, maar na een tijdje kreeg hij dit door en maakte dankbaar gebruik van de nieuwe situatie. Thuis, tijdens de lessen en ook op het inrijterrein loopt hij altijd super, maar tijdens de proeven wordt ie vervelend..
Dan komen we bij het probleem: doordat mijn pony teveel op de voorhand gaat lopen, niet aan mijn been is en de aanleuning niet constant is, krijgen we vaak heel lage punten (logisch natuurlijk..!). Ik wil ontzettend graag een oplossing vinden voor dit probleem, maar ik kan hem niet vinden.. Het probleem is eigenlijk, dat mijn probleem een probleem is, waar ik volgens mij thuis niet op kan oefenen. Als een bepaalde oefening niet wil, ga je die regelmatig oefenen totdat het beter gaat. Met dit wil dat niet goed.. We proberen Giorgio al steeds een beetje hoger te rijden met zijn hoofd, maar alsnog gaat het fout op de wedstrijden..
Kortom; is er iemand, die mij kan vertellen hoe ik mijn pony duidelijk maak dat hij, ook in de proef, goed aan mijn been moet blijven? Ik blijf natuurlijk verder oefenen met m'n instructice, maar iemand die misschien hetzelfde heeft meegemaakt, heeft misschien een effectiever oplossing hiervoor. Alvast ontzéttend bedankt!!
Liefs, Sofie
P.S. Bedankt voor het lezen... Wist vantevoren niet dat het zo'n lang verhaal zou woren
!

)!!