Aan de teugel lopen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jnien

Berichten: 2373
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: somewhere in limburg (NL)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 22:12

Milkaatjuh schreef:
nee hahah dat bedoel ik niet!! Ik zeg toch ook met VOORWAARTS RIJDEN!! waarom vergeet iedereen dit... :S ik weet dat je je paard van achter naar voor moet rijden, maar het ene paard neemt ook zijn achterhand mee door aan de teugel te rijden. Ik zeg niet dat ik alleen de achterhand meekrijg met aan de teugel lopen?? Ikzelf doe het met voorwaarts rijden en vervolgens komt ze in de aanleuning. Maar je hebt paarden die ook met aan de teugel de achterhand gebruiken, omdat ze dan mooi ontspannen in de rug zijn, ja ik kan het niet goed uitleggen hoe ik het bedoel... misschien leg ik het ook wel helemaal verkeerd uit, maar ik weet wel dat ik mijn paard van achter naar voor rijd. Maar laat maar zitten ik kan niet goed uitleggen wat ik bedoel, en dan zal ik vast wel weer reacties krijgen van ja je doet het verkeerd, nee ik leg het verkeerd uit! Maar hoe ik rijd is echt goed!! maar uitleggen kan ik niet.

Nog 1 keer proberen.
Wat ik bedoel is voorwaarts rijden en dan opvangen.. Ach zal vast toch wel verkeerd zijn uitgelegt...


Haha! Haha! Ik denk idd dat je het verkeerd uitlegt. Dat je het zelf wel snapt, maar in de verkeerde volgorde uitlegt.
Als je eerst het paard actief van achteren naar voren hebt gereden, komt de aanleuning (aan de teugel) vanzelf. Als ie dan die aanleuning heeft, gebruikt hij OOK/NOG STEEDS (is in ieder geval de bedoeling) zijn achterhand............. is dit wat je bedoelt??

Babeth

Berichten: 9333
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Jupiter, FL, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 22:15

JAAAA Haha! Haha! Haha! hahahaha

Babeth

Berichten: 9333
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Jupiter, FL, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 22:16

dat is precies wat ik bedoel!!

Alieta

Berichten: 820
Geregistreerd: 01-03-04
Woonplaats: Hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-04 14:35

dit is een discussieruzie geworden kan ut kappen! bedankt voor de reacties,..maar ik ben er allemaal al mee bezig..(lukt niet :S)

Vosse
Berichten: 1547
Geregistreerd: 10-11-03
Woonplaats: Ruinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 17:21

bij mij helpt het om gewoon ontspannen te gaan rijden. veel voltes en aan het been. Meestal zakt ze dan vanzelf. Zoniet geef je een paar knijpjes in de teugels.

Jnien

Berichten: 2373
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: somewhere in limburg (NL)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 17:22

Alieta schreef:
dit is een discussieruzie geworden kan ut kappen! bedankt voor de reacties,..maar ik ben er allemaal al mee bezig..(lukt niet :S)


Discussieruzie??
Wie? Wat? Waar?

xCipaEnRubyx

Berichten: 100
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Noord- Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 19:15

D1d1

je hebt gelijk die 2 dingen helpen bij mij ook heel erg Tong uitsteken Tong uitsteken ahha logish hea als je altijd met elkaar rijdt ehhehe! *LOL*

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 19:44

goh milkaatjuh en jij wilt je paard een galop wissel aanleren, zal lang duren voordat ie correct is. als je niet over deze basis beschikt.

mare even ontopic.
ik zou zeggen neem les heel veel les, en neem vooral de tijd om dit zelf onder de knie te krijgen, het belangrijkste is dat je paard ontspannen is en vooral heel goed aan je been!!!!!!!!!!!! probeer eerst eens om tempo wisselingen te rijden ik zou zeggen een stuk of 4 op de lange zijde vin draf.

door je paard net wat op te drijven van achternaar voren (dus simpel weg de achterhand er onder plaatsten en aan laten trekken) en daarna een klein beetje je hand sluiten en dan vooral voorwaarts houden. veel heel veel overgangen en tempowisselingen en het aantrekken van de achterhand.

Babeth

Berichten: 9333
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Jupiter, FL, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 22:46

Jnien schreef:
:D Haha! Ik denk idd dat je het verkeerd uitlegt. Dat je het zelf wel snapt, maar in de verkeerde volgorde uitlegt.
Als je eerst het paard actief van achteren naar voren hebt gereden, komt de aanleuning (aan de teugel) vanzelf. Als ie dan die aanleuning heeft, gebruikt hij OOK/NOG STEEDS (is in ieder geval de bedoeling) zijn achterhand............. is dit wat je bedoelt??


Als je iets verder had gelezen dan je neus lang is, heb je kunnen lezen dat ik het verkeerd had uitgelegt. Knipoog (Niet verkeerd opvatten hoor!!) Hier staat het zoals ik het bedoelde.
Ik beschik wel over de basis. Knipoog En ik had hierop geantwoord dat dat precies was wat ik bedoelde. Snap je?? De basis kennen Milka en ik maar al te goed. Knipoog

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 19:28

de basis is heel groot.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 19:29

basis loopt bij mij tot Z2, dan komt nationaal pas Haha!

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 19:59

bij mij ook

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 21:47

onderschrift RunningKawa schreef:
Ga goede les halen!!!!

Dat is het enige wat werkt....of je kan er een slof aanhangen, pessoabit, sporen, thiedemann erbij en dan lekker gaan rijden