Dus hij stelt voor dat ik me er even opzet en daar begon het al: bevende handjes, kreeg mijn handschoenen amper aan. Dus hij vraagt al of ik nerveus ben. Heb dan wel eerlijk gezegd dat ik dat altijd ben en ook vrij bang aangelegd enz ... Is ook ni gelogen, ben altijd al zo geweest
.Dus goed paardje beklomen en wat gestapt ... Ging relatief goed, paardje is pas sinds twee maand terug onder het zadel nadat ze een jaar op de wei gestaan heeft. Dus beetje stijf en binnenbeen was ook wel leuk om door te vallen, maar na enkele voltes ging dat toch al beter. Dus ik had al zoiets van "owkeej dit gaat goed". Maar helaas, toen ik aandraafde, kwam mevrouw stresskip in mij weer opzetten, want stel je voor dat dat beest alle kanten opschiet en ...
Gevolg: Paard in de stress, huppelen tot en met, af en toe een paar pasjes ontspannen gekregen, maar dan kon ik ze weer niet op het tempo krijgen wat ik wou, dus weer stress bij mij ...
Gevolg: uitgestapt en afgesproken dat ik volgende week gewoon opnieuw mag proberen en dat er dan iemand me echt wel een soort van les wil geven.
Maar hoe zorg ik er nu voor dat ik niet zo onzeker ben? Ik weet toch zelf ook wel dat ik dat beest desnoods met zn neus tegen het schot parkeer? Ik weet dat ik op een bokkend paard kan zitten.. Ik weet dat ....
Wat doe je tegen dat ongelooflijke bang zijn? Ik zie altijd de meest absurde dingen die kunnen misgaan voor mijn ogen. Vorige week tijdens mijn les bijna beginnen huilen, zelfs even afgestapt, terwijl dat paard niet eens iets fout deed ... Achteraf voel ik me dan altijd zo'n ongelooflijk dom wicht.
* dan op een bv. 6 jarig goed gereden paard.
. Maar hoe zou je zelf zijn als er pas 2 maand terug iemand op je zit en je daarvoor een jaar hebt mogen gras vreten?