Mijn pony loopt namelijk voor geen meter...
Als ik op de manege in de les rijd gaat het nog wel goed, maar thuis...
Zodra ik erop zit begint ze meteen te klieren, mijn moeder moet erbij in de bak staan met de longeerzweep om haar alleen al vooruit te krijgen. Als ze eenmaal loopt gaat het ook wel aardig, in draf loopt ze wel redelijk. Maar zodra je een poging doet om te galopperen
. Met vier benen de lucht in, bokken, steigeren (gelukkig niet zo hoog) het is echt heel erg en wordt haast gevaarlijk. Het enige wat ik dan kan doen is blijven zitten en mijn moeder moet haar dan vooruit zien te krijgen met de zweep (ze slaat haar niet hoor). Na een poosje loopt ze dan ook weer en gallopeert ze ook netjes aan de teugel. Ga ik weer draven en opnieuw aanspringen in de galop dan begint ze gewoon weer opnieuw. Het komt er dus op neer dat je gewoon niet alleen in de bak kan rijden zonder te verongelukken... Het is gewoon echt niet leuk meer.
Mijn moeder wil al helemaal stoppen met rijden. Er is geen lol meer aan zo. Het liefst wil ze Ibora verkopen, maar uit goed fatsoen verkoop je zo'n beest aan niemand...
Ze is altijd al een moeilijk paard geweest, sinds ze een veulen was al, en lichamelijk mankeert ze ook niets, aangezien van de winter de osteopaat nog enkele blokkades heeft verwijderd.