Ik heb al alles geprobeerd en zelfs toen hij hijgend en zijknat was deed hij het nog steeds. Gewoon super flauw van hem dus. In draf doet hij het niet. Het is een echt boefje. Verder is hij erg lief hoor, hij heeft alleen dit truukje in zijn hoofd deze week. Hem goed opsluiten, handen laag en goed door de volte sturen hebben totaal geen effect, hij doet zijn hoofd omhoog spring een galopwissel en galopeerd perfect aan de teugel op de andere hand
Wat te doen... Ik heb zondag wedstrijd.

Hij is nu 5 jaar en is gewoon zijn trucjes aan het uitproberen.. De rechtergalop was eerst echt zijn probleem en wilde hij niet aanspringen en linksom ging het heel goed. Nou ja dat is nu dus anders. Gelukkig wilde een goede vriendin van mij hem rijden nadat ik even niet meer kon rijden vanwege een val van hem. Zij heeft hem erg aan moeten pakken en op de momenten dat hij uit wilde breken, de zweep erbij houden en die op de buitenschouder gebruiken. Verder is het bij hem heel belangrijk om je buitenteugel, buitenbeen eraan te houden!!! En zorgen dat hij niet al te diep gaat galoperen zodat hij niet ineens zijn neus tussen zijn benen kan gooien. Zelf ben ik nu weer een paar weken aan het rijden en moet zeggen dat ik pas de laatste week weer een echte volte durf te rijden. Ik heb het opgebouwd met een hele grote volte E-B.